۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۶

یادداشت؛

رهبری محور وحدت در جامعه

رهبری محور وحدت در جامعه

سنندج - تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص حرام بودن توهین به همسران پیامبر بار دیگر محوری بودن جایگاه معظم له در راستای وحدت در جامعه را به عینه به اثبات رساند.

خبرگزاری مهر -  اسماعیل احمدی:رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای چهارمین بار در طول چند سال اخیر به صراحت اعلام می کنند که هر کسی به همسر گرانقدر پیامبر اسلام (ص) اگر توهین کند مرتکب فعل حرام شده است. تامل در این مهم پرده از حقایق بیشتر و اثر گذاری بر می دارد که امروز جهان اسلام بطور عام و ایران اسلامی بطور خاص در آستانه تمدن سازی و ورود به عرصه ای جدید از حیات خود در مسیر تاریخ قرار دارد و می رود که در عرصه جهانی به عنوان یک هویت مستقل و اثرگذار خود را مطرح کند.

ناگفته پیداست برای رسیدن به این قله ارزشمند باید فرصت ها و تهدیدهای موجود را شناخت و نسبت به آنها پیش بینی های لازم را داشت، از فرصت ها بهره برد و با شناسایی تهدیدات تمهید لازم جهت جلوگیری از تحقق آن را به کار بست که یکی از این تهدیدات بزرگ معضل فرسایشی و تخریب گر فرقه گرایی است.
دامن زدن به نگرش های فرقه گرایانه که هیچ دستاوردی به جز تعمیق شکاف های اجتماعی، ندارد کار عبث و بیهوده ای است که زمینه ی انحطاط جامعه اسلامی را بیش از پیش رقم می زند. توهین و تکفیر اندیشه گروه های اسلامی از جانب سایر گروه ها امری عبث و بیهوده است که مثل موریانه اعتقادات  و باورهای مسلمین را خواهد خورد و اینجاست که متوجه می شویم مواضع قاطع، روشن و شجاعانه ی رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تقریب مذاهب اسلامی اقدامی عالمانه و حکیمانه است.
تاکید بر منع پیروان و مقلدین از توهین و بی احترامی به همسر پیامبر ناشی از اعتقاد راستین معظم له به اعتلاء اسلام و تلاش برای حفظ کیان اسلامی است.
ایشان به عنوان یک مرجع عالیقدر که پیروان زیادی در کشورهای اسلامی دارد، با مواضع حکیمانه چهره ای منطقی و قابل افتخار از اسلامی به نمایش می گذارند که درست نقطه مقابل برداشت های افراطی و غیرقابل تحمل از اسلامی است که توسط جریان های تندرو و عمدتا در راستای منافع غیراسلامی هم می باشند، قرار دارد.
درگیری های فرقه ای که میان گروه های اسلامی سالیان سال است ادامه داشته بدون هیچ دستاورد روشنی فقط موجب اضمحلال فرهنگ و تمدن اسلامی گشته اند، اقدامات باطل و زایلی که علاوه بر زشت جلوه دادن چهره اسلام کمک می کند که جامعه مسلمان سیر قهقرایی خود را دنبال کند.
در پایان بر همه ی ماست که این دعوت رهبر انقلاب اسلامی را پاس بداریم و برای وحدت و همدلی بیشتر در این مسیر قدم برداریم.

*مدیر کل کتابخانه های عمومی

کد خبر 3692481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha