۳ تیر ۱۳۹۵، ۲:۱۲

علمای اهل سنت استان کرمانشاه:

آل سعود مالک کعبه نیست/ حج دستاویز بازی‌های سیاسی عربستان شده است

آل سعود مالک کعبه نیست/ حج دستاویز بازی‌های سیاسی عربستان شده است

کرمانشاه- علمای اهل سنت استان کرمانشاه ضمن محکوم کردن کارشکنی دولت عربستان اعلام کردند که حج دستاویز بازی‌های سیاسی آل سعود شده و دولت عربستان باید از ملت مسلمان ایران عذرخواهی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود تلاش مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای اعزام ایرانیان به حج تمتع اما دولت سعودی با کارشکنی و مانع تراشی در قبال مسئولیت خود مانع حضور ایرانیان در مناسک حج تمتع شد.

علمای اهل سنت استان کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری مهر کارشکنی دولت عربستان را محکوم کردند.

رژیم سعودی در پی ایجاد تفرقه میان مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپلذهاب در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مناسک حج عامل اتحاد جهان اسلام است و برگزاری کنگره عظیم حج لرزه بر اندام دشمنان خدا و پیامبر گرامی اسلام(ص) خواهد انداخت.

ماموستا ملا رشید ثنایی آل سعود را دست نشانده استکبار جهانی و عامل ایجاد تفرقه در جهان اسلام دانست و بیان کرد: امروز سرزمین مقدس مکه در چنگال رژیم جنایتکار سعودی است.

وی رژیم آل سعود را دنباله‌رو سیاست‌های اسلام ستیزی آمریکا و صهیونیست دانست و تصریح کرد: مسلمان ایرانی همچون دیگر مسلمانان جهان باید بتواند در مناسک حج حضور یابد اما متاسفانه کارشکنی مغرضانه سعودی‌ها مانع این مهم شده است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپلذهاب دولت سعودی را مسئول تامین امنیت حجاج دانست و گفت: در حادثه سال گذشته بی‌کفایتی آل سعود در تامین امنیت حجاج را دیدیم و بسیاری از حجاج در پی بی‌کفایتی آل سعود جان خود را از دست دادند.

وی رفتار کارشکنانه دولت سعودی در پی مانع تراشی برای حضور ایرانیان در مناسک حج تمتع را محکوم کرد و افزود: هیچکس حق ندارد مسلمانی را از حضور در مناسک حج بازدارد.

ماموستا ثنایی اقدام دولت سعودی را سبب ایجاد تفرقه در میان مسلمانان دانست و اظهار کرد: در این برهه همه مسلمانان باید اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند تا از جانب دشمن آسیب نبینند.

آل سعود تابع سیاست‌های آمریکا و صهیونیست است

عضو شورای روحانیت اهل سنت شهرستان جوانرود در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مناسک حج اعمالی عبادی است  و دولت عربستان نباید این فریضه را دستاویزی برای بازی‌های سیاسی خود قرار دهد.

ماموستا ملا هادی زکایی افزود: آل سعود باید مسئولیت ممانعت از حضور ایرانیان مسلمان در مناسک حج را برعهده گیرد و مطلع باشد که ممانعت از حضور مسلمانان در حج گناه کبیره است.

وی ضمن محکوم نمودن کارشکنی‌های ناشایست دولت سعودی خواستار عذرخواهی آل سعود از ملت مسلمان ایران شد و بیان کرد: علمای اهل سنت رفتار مغرضانه آل سعود را به شدت محکوم می‌کنند.

ماموستا زکایی رفتار ناشایست دولت آل سعود در پی ممانعت از حضور حجتج ایرانی در مناسک حج تمتع را سبب ایجاد تفرقه و اختلاف در میان مسلمانان دانست و گفت: در این برهه حساس عربستان همه توان خود را برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان به کار گرفته است.

وی آل سعود را مطیع سیاست‌های آمریکا و صهیونیست دانست و افزود: آل سعود مالک خانه خدا نیست و وظیفه دارد حرمت خانه خدا را نگه دارند و امنیت حجاج را تامین کنند.

ماموستا زکایی بیان کرد: آل سعود به دنبال سوء استفاده از مسلمانان است و هیچ مسلمان نباید به سادگی از این غرض سیاسی عربستان چشم پوشی کند.

مانع تراشی برای حضور ایرانیان مسلمان در حج تمتع مصداق کفر است

امام جمعه شهرستان روانسر در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن محکوم نمودن رفتار کارشکنانه آل سعود اظهار داشت: ممانعت از حضور ایرانیان در مناسک حج تمتع رفتاری غیرقابل قبول و از روی غرض ورزی است

ماموستا ملا عبدالله غفوری اقدام رژیم سعودی را بسیار ننگین دانست و افزود: مسلمانان جهان باید اتحاد داشته باشند و سبب خیر و برکت برای یکدیگر شوند.

 وی کنگره عظیم حج را از مهم‌ترین فرایض دین مبین اسلام دانست و تاکید کرد: در واقع مانع تراشی برای حضور ایرانیان در مناسک حج از سوی آل سعود مصداق کفر است.

ماموستا غفوری مانع تراشی آل سعود برای حضور ایرانیان در مناسک حج تمتع را خلاف شریعت اسلام دانست و افزود: کنگره عظیم حج فرصتی برای اتحاد و انسجام هر چه بیشتر میان مسلمانان است.

وی بیان کرد: دولت سعودی سد راه حجاج شده و باید دست از لجاجت خصمانه و بازی‌های سیاسی بردارد و راه را برای حضور ایرانیان در مناسک حج باز کند.

عربستان حج را ابزار بازی‌های سیاسی خود قرار داده است

امام و پیش نماز دهستان شمشیر از توابع شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: حج یکی از ارکان مهم دین اسلام است و بر کسانیکه شرایط حضور در مناسک حج را دارند واجب است.

ماموستا ملا امید ولی با محکوم نمودن کارشکنی دولت عربستان در پی لغو اعزام حجاج ایرانی به حج تمتع گفت: هر سال مسلمانان بسیاری از نقاط مختلف جهان برای حضور در حج تمتع وارد سرزمین مقدس مکه می‌شوند اما رژیم آل سعود با انگیزه‌های مغرضانه برای حجاج ایرانی مانع تراشی می‌کند.

ماموستا ولی داشتن استطاعت مالی و توان بدنی را از شرایط شرکت در مناسک حج دانست و بیان کرد: خداوند متعال سرزمین مقدس مکه را شهر امن بیان فرمودند اما عربستان مانع حضور حجاج ایرانی در مناسک حج تمتع شده است.

وی همچنین به بی‌کفایتی و سوء مدیریت آل سعود در تامین امنیت حجاج اشاره کرد و افزود: سال گذشته شاهد فاجعه‌ای عظیم در پی بی‌کفاتی آل سعود بودیم و عربستان باید در قیامت پاسخگوی مسلمانان ایرانی باشد.

ماموستا ولی با اشاره به انگیزه‌های مغرضانه و سیاسی آل سعود در این کارشکنی گفت: دولت عربستان حج را بازیچه خود قرار داده و آن را ابزاری برای سیاسی بازی نموده است.

مسلمانان اتحاد خود را حفظ کنند تا از آسیب دشمن در امان باشند

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به کارشکنی دولت عربستان و مانع تراشی برای حضور حجاج ایرانی در مناسک حج، این اقدام دولت سعودی را غرض و دشمنی آشکار دانست و اظهار داشت: این اقدام ناشایست دولت سعودی با اصل فلسفه حج منافات دارد.

ماموستا محمد محمدی اقدام دولت سعودی را کینه ورزانه و غیرقابل توجیه دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ وحدت میان جهان اسلام حضور در مناسک حج تمتع است و دوست عربستان با کارشکنی و تنگ نظری مانع تراشی می‌کند.

وی کارشکنی دولت عربستان در قبال حضور حجاج ایرانی در مناسک حج تمتع را اقدامی با انگیزه‌های پلید سیاسی عنوان و اظهار کرد: این اقدامات سبب ایجاد تفرقه و شقاق میان صفوف مسلمانان می‌شود.

ماموستا محمدی با محکوم نمودن اقدام دولت سعودی گفت: مسلمانان باید وحدت و اتحاد خود را حفظ کنند تا جهان اسلام آسیب نبیند و دچار تفرقه و نفاق نشود و دنیا پیام مهر و دوستی اسلام را دریابد.

کد خبر 3693368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha