۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۸

جديدترين گزارش سازمان بين المللی کار ترجمه شد

جديدترين گزارش سازمان بين المللی کار ترجمه شد

موسسه عالی پژوهش تامين اجتماعی، جديدترين گزارش سازمان بين المللی کار (ILO)، با عنوان «برگشت از خصوصی سازی نظام های بازنشستگی» را به فارسی ترجمه و منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی اعلام کرد: به تازگی گزارش سازمان بین المللی کار (ILO) که مطالعه ای است از تجربه های چهار کشور آرژانتین، بولیوی، شیلی و مجارستان درباره اصلاح مجدد ساختارهای بازنشستگی، با عنوان «برگشت از خصوصی سازی نظام های بازنشستگی» به زبان فارسی ترجمه و منتشر کرده است.

این کتاب، تجربه چهار کشور جهان را در اجرای اصلاحات ساختاری در نظام های بازنشستگی و سپس، اصلاحات مجدد آن مورد مطالعه قرار داده است. بر این اساس، مزایا و معایب اصلاحات ساختاری و نظام های بازنشستگی خصوصی و ویژگی های قانونی و آثار اقتصادی- اجتماعی اصلاحات مجدد نظام های بازنشستگی خصوصی بر پایه ۱۰ اصلِ منتخبِ تامین اجتماعی تحلیل شده است.

گفتگوی اجتماعی، پوشش فراگیر، رفتار برابر، همبستگی اجتماعی، برابری جنسیتی، کافی بودن مزایا، کارایی و منطقی بودن هزینه اداری، مشارکت اجتماعی، نقش دولت و نظارت و ثبات مالی، ۱۰ اصل منتخب تامین اجتماعی از نظر گزارش سازمان بین المللی کار درباره اصلاحات مجدد ساختاری در نظام های بازنشستگی است.

اصلاحات ساختاری و خصوصی سازی نظام های بازنشستگی در بسیاری از کشورها با شکست مواجه شده است. اما برخی از کشورها در مواجهه با این شکست، با روش های مختلفی به اصلاحات مجدد نظام های بازنشستگی خود پرداخته اند و در این میان چهار کشور آرژانتین، بولیوی، شیلی و مجارستان الگوهای متنوعی از اصلاحات ساختاری را به اجرا درآورده اند که پس بروز مشکلات در طراحی و عملکرد و در نهایت شکست آن، اصلاحات مجدد نظام های بازنشستگی را در دستور کار خود قرار داده اند.

بر اساس این گزارش، بهترین عملکرد اصلاحات مجدد، در شش اصل پوشش، همبستگی اجتماعی، برابری جنسیتی، کافی بودن مزایا، منطقی بودن هزینه های اداری و نقش دولت و نظارت خلاصه می شود که در این میان، «نقش دولت و نظارت» اثرگذاری بیشتری داشته است.

از سوی دیگر، چهار اصل گفتگوی اجتماعی، رفتار برابر، مشارکت اجتماعی و به ویژه ثبات مالی ضعیف ترین عملکرد در چهار کشور مورد مطالعه را به خود اختصاص داده اند.

کارملو مسالاگو، استاد بازنشسته اقتصاد دانشگاه پیتسبرگ آمریکا، نویسنده گزارش جدید سازمان بین المللی کار با عنوان «برگشت از خصوصی سازی نظام های بازنشستگی» است که موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی آن را در ۷۶ صفحه به زبان فارسی ترجمه و منتشر کرده است.

کد خبر 3695738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha