۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۱

سفر«کری» به بروکسل و لندن/«برگزیت» محور گفتگوها

سفر«کری» به بروکسل و لندن/«برگزیت» محور گفتگوها

وزیر امور خارجه آمریکا برای بررسی تبعات اقتصادی- سیاسی همه پرسی انگلستان با همتایان اروپایی و انگلیسی خود گفتگو می کند.

به گزارش خبرگز اری مهر به نقل از رویترز، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا قرار است فردا دوشنبه به طور جداگانه در سفر به بروکسل و لندن با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «فیلیپ هاموند» همتای انگلیسی خود دیدار کند.

این سفر در حالی انجام می گیرد که مقامات انگلیس و اتحادیه اروپا در حال بررسی تبعات اقتصادی و سیاسی خروج انگلستان از جمع ۲۸ کشور عضو اتحادیه هستند.

از جمله اهداف کری در این سفر، تاکید بر اهمیت عدم پیروی سایر اعضای اتحادیه از الگوی بریتانیا و ممانعت از ضعف بیشتر این بلوک سیاسی – اقتصادی عنوان می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناگفته نماند که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا پیش از برگزاری همه پرسی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا از مردم این کشور خواسته بود تا با «برگزیت» موافقت نکنند. این در حالیست که برخی تحلیلگران در دراز مدت برگزیت را در جهت تامین منافع واشنگتن معرفی می کنند چرا که به این ترتیب در غیاب شرکای اروپایی، آمریکا بازارهای انگلستان را قبضه می کند و از سوی دیگر با توجه به اینکه چین در سال های اخیر از بریتانیا به عنوان گذرگاهی برای ورود به اتحادیه سود جسته است، با کاهش روابط انگلستان – اتحادیه، اژدهای زرد نیز پشت دروازه های اروپا مهار می شود.

کد خبر 3695773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha