۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۹

فرماندار خوسف خبر داد:

اعلام آمادگی چین برای سرمایه گذاری۸۴ میلیون دلاری در خوسف

اعلام آمادگی چین برای سرمایه گذاری۸۴ میلیون دلاری در خوسف

بیرجند- فرماندار خوسف از اعلام آمادگی یک سرمایه گذار چینی برای سرمایه گذاری ۸۴ میلیون دلاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فرجامی ظهر سه شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: یک سرمایه گذار از کشور چین برای احداث کارخانه تولید لوله فولادی در شهرک صنعتی خوسف اعلام آمادگی کرده که برای اجرای آن زیرساخت های نیز درخواست شده است.

وی با بیان اینکه این کارخانه در صورت راه اندازی به  ۲۰ هزار متر مکعب گاز در ساعت نیاز خواهد داشت، بیان کرد: احداث خط انتقال گاز برای تامین نیاز کارخانه نیازمند ۲۱ میلیارد تومان اعتبار بوده که در حال پیگیری برای تامین آن از سوی شرکت گاز هستیم.

فرماندار خوسف، میزان سرمایه گذاری این پروژه را ۸۴ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود با راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال برای ۲۰۰ نفر ایجاد شود.

تبدیل شهرک صنعتی خوسف به شهرک فولادی

فرجامی با بیان اینکه پیش از این نیز یک سرمایه گذار دیگر چینی در شهرک صنعتی خوسف سرمایه گذاری کرده است، عنوان داشت:  در صورت تحقق پروژه جدید شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف که در حقیقت شهرک صنعتی شماره دو بیرجند است در آینده به شهرک فولادی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این شهرک برای سرریز صنعت مرکز استان در نظر گرفته شده است نیاز است که از محل شهرک های صنعتی اعتباراتی خاص برای آن دیده شود.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه شهرستان خوسف با ۱۶ هزار و ۲۹ کیلومتر مربع سومین شهرستان پهناور استان است، بیان داشت: پراکندگی جمعیت روند خدمت رسانی در شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.

شهرستان های تازه تاسیس بی نصیب از برخی اعتبارات

فرجامی با انتقاد از برخی شاخص های توزیع اعتبارات استان گفت: یکی از شاخص ها، اعتبار مورد نیاز برای پروژه های نیمه تمام بوده که شهرستان هایی مثل خوسف از این شاخص ها بی بهره است.

وی اضافه کرد: گناه شهرستان های تازه تاسیسی مثل زیرکوه و خوسف چیست که در سال های گذشته کلنگ پروژه ای در آن زده نشده و حالا باید از این اعتبارات بی نصیب باشد.

کد خبر 3697429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha