۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۶

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان خبر داد:

کاهش ۲۹ درصدی مصرف انواع سوخت مایع در استان همدان

کاهش ۲۹ درصدی مصرف انواع سوخت مایع در استان همدان

همدان- مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان از کاهش ۲۹ درصدی مصرف انواع سوخت مایع در استان همدان خبر داد.

صادق فریدی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه ۲۹۳ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در سه بهارامسال در همدان مصرف شد، گفت: طی سه ماه سال جاری ۲۹۳ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره اعم از نیروگاهی و غیرنیروگاهی در منطقه همدان مصرف شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۹۴، ۲۹ درصد کاهش داشته است.

وی مصرف بنزین در این منطقه در بازه زمانی یادشده را ۱۱۵ میلیون و ۷۹ هزار لیتر عنوان کرد که در مقایسه با مصرف سال گذشته در همین بازه زمانی ۲ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان عنوان کرد: در این بازه زمانی نفت گاز مصرفی این منطقه نیز با ۱۴۲ میلیون و ۷۳۴ هزار لیتر، ۶ درصد کاهش مصرف نسبت به پایان ۳ ماهه سال پیش داشته است.

فریدی عنوان کرد: پس از گذشت ۹۳ روز از سالجاری، ۶ میلیون و ۹۶۲ هزار لیتر نفت سفید در این منطقه مصرف شده که با توجه مصرف ۷ میلیون و ۲۳۰ هزار لیتر در سال ۹۴ شاهد کاهش ۴ درصدی مصرف این فرآورده نسبت به مدت مشابه پارسال هستیم.

صادق فریدی درباره نفت کوره مصرفی این منطقه نیز بیان کرد: در بهار سال ۹۵، در بخش غیرنیروگاهی یک میلیون و ۶۵۲ هزار لیتر و در بخش نیروگاهی ۲۶ میلیون و ۵۹۶ هزار لیتر در منطقه همدان مصرف شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال، به ترتیب ۶۰ و  ۸۰ درصد کاهش مصرف را نشان می دهد.

وی صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی به ویژه ذخایر محدود فسیلی را هم به نفع اقتصاد کشور و خانواده دانست و  گفت: این امر نقشی تعیین کننده در حفظ محیط زیست دارد.
مدیر منطقه همدان استفاده نیروگاه شهید مفتح از سوخت گاز طبیعی، اجرای طرح پیمایش و تبدیل سوخت‌های مایع به گاز طبیعی را از جمله عوامل مهم کاهش مصرف انواع سوخت های مایع در بازه زمانی ۹۳ روزه ابتدای سال ۹۵، در استان ذکر کرد.

کد خبر 3697435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha