۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۲

دستگیری مدیران کانال انتشار تصاویر غیراخلاقی

دستگیری مدیران کانال انتشار تصاویر غیراخلاقی

بجنورد- رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از دستگیری دو مدیر یک کانال انتشار تصاویر غیراخلاقی در شبکه اجتماعی تلگرام با عضویت ۴ هزار فعال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اعتمادی اظهار داشت: در پی رصد و پایش صورت پذیرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی، فردی با ایجاد کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام در حال توهین گسترده نسبت به پلیس فتا و همچنین بارگذاری موارد مستهجن است بنابراین با انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی شماره همراه از مدیر کانال اخذ شد.

وی افزود: با کسب تکلیف از مراجع قضایی اقدامات قانونی توسط تیم عملیاتی این پلیس انجام و بررسی‌های لازم در مورد شناسایی و دستگیری متهمان در این زمینه آغاز شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با استعلام به‌عمل‌آمده مشخص شد شماره تلفن مذکور متعلق به خانمی ساکن بجنورد است که با احضار وی به پلیس فتا اذعان داشت خط فوق را چند سال گذشته (بیش از ۲ سال) هنگام خانه‌تکانی منزل خود گم‌کرده و چون فکر می‌کردم در منزل گم‌کرده‌ام لذا پیگیر این خط نشده و خط مذکور را نسوزاندم و اصلا خبر ندارم که با خط بنده فردی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به ایجاد اکانت و کانال کرده است.

رئیس پلیس فتا استان بابیان اینکه مراتب در خصوص یافتن متهمان اصلی صورت پذیرفت و با انجام اقدامات گسترده‌تر فرد اصلی به هویت «د.ب» شناسایی و دستگیر شد، گفت: اکیپی از مأموران پلیس فتا به منزل متهم اعزام و با رعایت تمام موازین شرعی وارد منزل شده و یک دستگاه کیس رایانه‌ای و یک دستگاه گوشی تلفن همراه جمع‌آوری و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ اعتمادی تصریح کرد: متهم در اظهارات خود در ابتدا اذعان داشته کانال مذکور را قبل از عید نوروز فقط برای خنده و شوخی درست کرده و هدفم فقط قرار دادن مطالب طنز برای دوستانم بوده و هیچ توهین و بی‌احترامی به پلیس فتا انجام نداده‌ام و بنابراین با مشاهده مدارک و ادله موجود لب به اعتراف گشود.

وی گفت: در ادامه یکی دیگر از مدیران کانال فوق به هویت «م.د» شناسایی و در اظهارات خود عنوان داشته سازنده کانال، آقای «د.ب» است و بنده نیز به‌عنوان ادمین، عضو کانال فوق کرده است.

رئیس پلیس فتا استان افزود: در بررسی به‌عمل‌آمده مشخص شد کانال مذکور تعداد ۴ هزار نفر عضو فعال دارد که جای بسی تامل است؛ همچنین مراحل قانونی و پیگیری‌های لازم برای مشخص شدن شاکیان احتمالی از کانال مذکور از طریق دادسرا ادامه دارد.

به گفته سرهنگ اعتمادی پرونده به همراه مستندات و همچنین متهمان دستگیرشده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 3700651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha