۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۹:۳۰

با تلاش متخصصان ایرانی؛

چهارمین واحد گوگردسازی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی وارد مدار شد

چهارمین واحد گوگردسازی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی وارد مدار شد

بوشهر - چهارمین واحد گوگردسازی پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با تلاش متخصصان ایرانی در مدار بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، مجری طرح توسعه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت: با راه اندازی نهایی واحد اول و دوم فاز ۱۶، تمامی تاسیسات گوگرد سازی پروژه گازی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی راه‌اندازی و مطابق با ظرفیت کامل تعریف شده در چرخه تولید این محصول پالایشگاهی قرار گرفته‌اند. 

رضا فروزش عنوان کرد: آخرین ردیف واحد های گوگرد سازی (SRU۴) امروز پس از انجام تست های متعدد ایمنی و فرایندی لازم راه اندازی شده است. 

به گفته وی، با اجرای این بخش، سایر ظرفیت های باقیمانده این پالایشگاه برای تولید گوگرد مورد استفاده قرار گرفته است و اولین محموله گوگرد مایع تولیدی پس از انتقال به مخازن ذخیره سازی و سپس واحد ۱۴۴ پالایشگاه، در مدار جامدسازی و دانه بندی قرار می گیرد. 

فروزش با اشاره به اهمیت راه اندازی واحدهای گوگرد سازی گفت: بهره برداری از این واحد در راستای کاهش آلایندگی گاز خروجی و کمک به حفظ محیط زیست اهمیت فراوانی دارد. 

به گزارش خبرگزاری مهر، فازهای ۱۵ و ۱۶ با هدف تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین برای استفاده در شبکه مصارف خانگی، تجاری و صنعتی ، تولید روزانه‌ ۸۰ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی، تولید سالیانه‌ ۱.۰۵ میلیون‌ تن‌ گاز مایع‌(پروپان و بوتان)، تولید سالیانه‌ یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ به‌ منظور تامین‌ خوراک‌ واحدهای‌ پتروشیمی‌ مستقر در منطقه عسلویه و تولید روزانه‌ ۴۰۰ تن‌ گوگرد به مرحله اجرا درآمده است. 

کد خبر 3700960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha