کد نشانگر دیجیتالی شی‌ء به مقالات جهاد دانشگاهی اختصاص یافت

کد نشانگر دیجیتالی شی‌ء به مقالات جهاد دانشگاهی اختصاص یافت

پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی به مقالات فصلنامه (JIST) Journal of Information Systems and Telecommunication کد نشانگر دیجیتالی شی‌ء (DOI) را اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به منظور دسترسی هر چه راحت‌تر و سریع‌تر به مقالات انتشار یافته در نشریه JIST، پژوهشکده ICT جهاددانشگاهی اقدام به دریافت کد شناسه دیجیتالی یا Digital Objective Identifier کرده و برای هر مقاله یک کد منحصر به فرد اختصاص داده است.

DOI یک استاندارد بین‌المللی شناسایی اسناد الکترونیکی است که برای مقالات و کتب منتشر شده در اینترنت استفاده می‌شود. این شناسه فقط مخصوص مقالات آنلاین نیست، بلکه هر نشریه‌ای برای خودش یک سری DOI اختصاصی دارد که مخصوص عنوان نشریه است.

یکی از کاربردهای DOI این است که تا زمانی که یک مقاله درعین حالی که تأیید نهایی شده و نسخه پیش از چاپ آن، بصورت آنلاین منتشر شده، ولی هنوز مکانی برای یکی از شماره های چاپی نشریه برای آن درنظر گرفته نشده است، این کد به آن اختصاص داده می‌شود و نویسنده می‌تواند تنها با ذکر نام خود و عنوان مقاله و نام نشریه (بدون ذکر صفحات و شماره و سال نشریه) به آن مقاله ارجاع بدهد.

کد خبر 3701239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha