۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۱

ایمانی در گفتگو با مهر:

برخورد بامدیران متخلف قابل تقدیر است/ نقد به دولت سیاسی تلقی نشود

برخورد بامدیران متخلف قابل تقدیر است/ نقد به دولت سیاسی تلقی نشود

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: برخورد دولت تدبیر با مدیران متخلف و بی انصاف در مجموع قابل تقدیر است اگرچه باید زودتر از این متوجه تخلفات می‌شدند.

ناصر ایمانی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برخورد دولت با تخلفات مرتبط با فیش های نجومی اظهار کرد:. برخورد دولت تدبیر با مدیران متخلف و بی انصاف در مجموع قابل تقدیر است اگرچه دولت و نهادهای نظارتی باید زودتر از این متوجه ماجرا می شدند، اما در عین حال وقتی این مسئله برای دولت محرز شد، برخورد قاطعی انجام داد و به سرعت نسبت به تغییر مدیران متخلف اقدام کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امروز دولت می تواند بگوید در مقابله با تخلفات هیچ خط قرمزی اعم از اطرافیان رئیس جمهور و اعضای کابینه قائل نیست، گفت: خیر، این برخوردها هنوز به خط قرمزهای احتمالی دولت نرسیده است. برای دولت قبل، اطرافیان رئیس جمهور و اعضای کابینه، خط قرمز محسوب می شدند ولی ماجرای امروز تخلفات مرتبط با فیش های حقوقی به اطرافیان رئیس جمهور و اعضای کابینه کشیده نشده تا معلوم شود آیا این دولت هم خطوط قرمزی برای خود قائل است یا خیر.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: امروز دولت با مدیران بانک ها، رئیس صندوق توسعه ملی و برخی افراد دیگر برخورد کرده است، اما فعلا نمی‌توان گفت دولت یازدهم در برخورد با فساد هیچ مماشاتی با اطرافیان نزدیک به خود ندارد؛ چراکه فعلا مورد آن پیش نیامده است.

ایمانی خاطرنشان کرد: البته دولت یازدهم هیچ خط قرمزی برای خود تعیین نکرده است ولی اگر ادعای رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مورد برادر رئیس جمهور ثابت شود، باید ببینیم عکس العمل دولت چیست؛ در این شرایط می توانیم رفتار دولت را با دولت قبل مقایسه کنیم.

وی اظهار کرد: ما در برخورد با فساد و تخلف نباید هیچ مرز دولتی بشناسیم و موضوع را به صورت جناحی و سیاسی نگاه کنیم. این مسئله یک موضوع ملی است. من فکر می کنم آقایان دولتمردان بعد از سه سال از عمر دولت یازدهم، باید در بیان برخی مطالب خیلی دقت کنند. طرح برخی ادعاها پس از سه سال در توجیه تخلفات موجود و مقصر دانستن دولت قبل، غیرقابل پذیرش است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: حتی اگر ریشه همه تخلفات موجود در دولت قبلی باشد، که من امکان آن را نیز رد نمی‌کنم و البته نهادهای نظارتی و ذیربط باید در مورد آن پاسخگو باشند و آن را اثبات کنند، اما در این سه سال دولت باید جلوی آن را می گرفت و سوال اینجاست که چرا با آنها برخورد نکرد.

ایمانی تاکید کرد: بنابراین اگر تمام تخلفات موجود در دولت قبل ریشه داشته باشد، در عین حال دولت فعلی باید پاسخگو باشد زیرا ۶ ماه از عمر دولت تدبیر نمی‌گذرد بلکه سه سال است که از عمر دولت سپری می‌شود و وقت کافی برای رسیدگی به این تخلفات و بررسی ریشه‌های آن بوده است.

وی افزود: امروز یک مشکل و تخلفی در مسئله پرداخت‌های مدیران به وجود آمده و در هر دولتی هم که ریشه داشته است باید با آن برخورد شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه برخی طرفداران دولت می‌خواهند همه انتقادات موجود به دولت را سیاسی قلمداد کنند، گفت: این عده قصد دارند بگویند این انتقادات برای تخریب دولت است.

ایمانی تصریح کرد: طرفداران دولت باید از این نوع نگاه عبور کنند؛ آنها دوست دارند همه موضوعات را سیاسی کرده و بهره برداری سیاسی از آن داشته باشند مانند تقسیم بندی موافق دولت و مخالف دولت و یا مخالف برجام و موافق برجام. این مسئله نشان می‌دهد آنها اصلا به دنبال حل مسائل و مشکلات کشور نیستند.

کد خبر 3701355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha