۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۶

مدیر کل گمرک اصفهان:

بیش از نیمی از صادرات اصفهان به عراق و افغانستان است

بیش از نیمی از صادرات اصفهان به عراق و افغانستان است

اصفهان- مدیر کل گمرک اصفهان گفت: ۵۸ درصد از صادرات گمرکات استان اصفهان به دو کشور عراق و افغانستان بوده است.

اسدالله احمدی ونهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عمده ترین کالاهای صادراتی از گمرک اصفهان شامل مواد پتروشیمی با ۲۶درصد ، آهن آلات و فولاد با ۲۲ درصد، فرش و کف پوش با ۱۲ درصد، مصنوعات آهن و چدن با ۹ درصد و محصولات لبنی با شش درصد است.

وی بیان داشت: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی گمرک اصفهان عراق با ۳۶ درصد ، افغانستان با ۲۲ درصد، پاکستان با ۱۵ درصد و ترکمنستان با شش درصد بوده است.

مدیر کل گمرک اصفهان با اشاره به اینکه ۵۸ درصد از صادرات گمرکات استان اصفهان به دو کشور عراق و افغانستان بوده است، بیان داشت: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶۱ میلیون دلار صادرات گمرکات استان اصفهان به این دو کشور کاهش داشته است .

وی در خصوص صادرات کالاهای استان اصفهان بیان داشت: ۳۳۰ میلیون دلار کالا به وزن ۹۱۱ هزار تن از استان اصفهان به خارج از  کشور صادر شده که گمرکات استان اصفهان از حیث وزن ۴۱ درصد و از لحاظ ارزش حدود ۶۲ درصد تشریفات صادرات این کالاها را انجام داده اند.

وی دلیل اظهار سایر محصولات صادراتی استان در گمرکات استان های دیگر توسط صادرکنندگان را دپوی محصولات پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی، آهن و فولاد و مواد معدنی در بنادر جنوبی جهت صادرات به کشورهای نظیر مالزی، چین، تایلند، هند و غیره دانست.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان اظهار داشت: استاندار اصفهان از صادرکنندگان استان اصفهان درخواست کرد در صورتی که صادرکنندگان استان در گمرکات دیگر تشریفات صادرات خود را انجام می دهند حتما استان محل تولید را با دقت در اظهارنامه قید کنند تا میزان صادرات استان اصفهان در جایگاه واقعی خود در کشور قرار گیرد.

وی بیان داشت: گمرکات استان اصفهان با داشتن ۱۳۸ کارمند، درسه  ماه امسال، بالغ بر ۲۷۷ میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر دو درصد افزایش داشته است .

احمدی ونهری گفت: ۱۷ هزار و ۳۸۱ تن کالا به ارزش ۵۸ میلیون و ۵۱۵ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن سه درصد کاهش و از حیث ارزش تغییر نداشته است .

وی در ادامه اذعان داشت: طی این مدت ۹ میلیون و ۷۶۱ هزار دلار کالا مربوط به واحدهای تولیدی با معافیت ترخیص شده است که این میزان حدود ۱۷ درصد از کل واردات گمرکات استان اصفهان را به خود اختصاص دارد و نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از  دو برابر شده است .

مدیر کل گمرک اصفهان درخصوص حمایت از تجار و تولیدکنندگان داخلی بیان داشت: در سه ماهه امسال جهت کالاهای وارداتی (مواد اولیه، ماشین آلات، اجزا و قطعات و کالاهای واسطه ای و غیره) ، ۴۷ میلیارد و ۵۹۳ هزار ریال از حقوق ورودی با اخذ ضمانت نامه بانکی مدت دار ترخیص شده است که این میزان نسبت به فصل بهار سال گذشته، دو  برابر شده است .

وی در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی سه ماهه ۱۳۹۵ گفت: ماشین آلات مکانیکی با ۳۴ درصد، ماشین آلات برقی با ۹ درصد، اجزا و قطعات منصفل ماشین آلات هشت درصد، کاغذ و مقوا با شش درصد بیشترین میزان کالاهای وارداتی به اصفهان را به خود اختصاص داده است .

احمدی ونهری اظهار داشت: عمده‌ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان، چین با ۲۴ درصد، آلمان با ۱۹ درصد، ایتالیا با ۱۶ درصد، ترکیه با ۶ درصد بوده است.

وی تاکید کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت ۲۴ ساعته، طی این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر ۱۴۴ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصدافزایش  داشته است .

احمدی ونهری اظهار داشت: طی این مدت،  ۲۸۵ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا که توسط نیروی انتظامی کشف و تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان اصفهان شده است توسط کارشناسان این گمرک به ارزش ۷۵ میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال برآورد شده است و اسناد مثبته گمرکی آنها در صورت ارائه صاحب کالا مورد رسیدگی قرار گرفته و نتیجه به سازمان تعزیرات حکومتی و دادگاه انقلاب اعلام شده است.

وی اظهار داشت: پرونده های قاچاق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۲۱ درصد کاهش و حیث ارزش ۲۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک اصفهان در پایان گفت: در سه ماهه امسال، تشریفات گمرکی تعداد چهار هزار و ۶۹۱ بسته ورودی و خروجی از گمرک امانات پستی به ارزش بالغ بر ۱۳ میلیون دلار انجام شده که این آمار از حیث تعداد نسبت به سال قبل هفت درصد و از لحاظ ارزش ۲۸ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 3701627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha