۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۵۷

مدیر پالایشگاه نهم پارس جنوبی خبرداد:

دستیابی به رکورد بیشترین تولید گاز شیرین در فاز ۱۲ پارس جنوبی

دستیابی به رکورد بیشترین تولید گاز شیرین در فاز ۱۲ پارس جنوبی

بوشهر - مدیر پالایشگاه نهم پارس جنوبی از دستیابی به رکورد بیشترین سهم تولید گاز شیرین در فاز ۱۲ پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا بهمن‌نیا عصر یکشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از پالایشگاه نهم پارس جنوبی اظهار داشت: فاز ۱۲ پارس جنوبی به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های صنعت نفت کشور محسوب می‌شود که با تلاش‌های صورت گرفته شاهد افزایش تولید در این فاز هستیم.

وی به نقش مهم فاز ۱۲ پارس جنوبی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی ما در این فاز، افزایش میزان تولید و تامین گاز پایدار در شبکه سراسری است.

مدیر پالایشگاه نهم پارس جنوبی از افزایش تولید و فرآورش گاز و بهبود وضعیت در این فاز خبر داد و خاطرنشان کرد: طی سه ماه اخیر میزان تولید میعانات گازی در فاز ۱۲ پارس جنوبی به بیش از شش میلیون و ۱۸۷ هزار بشکه رسیده است.

وی با اشاره به تولید چهار هزار و ۷۸۴ میلیون استاندارد مترمکعب گاز در پالایشگاه نهم پارس جنوبی طی سه ماهه ابتدایی امسال، افزود: رکورد بیشترین سهم تولید گاز شیرین در پالایشگاه نهم در روزهای اخیر محقق شده است و به بیش از ۸۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

بهمن‌نیا همچنین از تولید ۱۷ هزار و ۵۵۶ تن گوگرد دانه‌بندی شده در پالایشگاه نهم طی مدت یادشده خبر داد و بیان کرد: با تلاش کارکنان و متخصصان در پالایشگاه نهم شاهد موفقیت‌های بسیار خوبی هستیم که امیدواریم این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاز ۱۲ میدان گازی پارس جنوبی با مساحتی در حدود ۲۰۵ کیلومتر مربع در بلوک جنوب شرقی حوزه پارس جنوبی و حاشیه شرقی مرز آبی مشترک ایران و قطر قرار گرفته است. 

این فاز با برخورداری از ذخایر درجا معادل ۶۰۰ میلیارد متر مکعب حدود پنج درصد از ذخایر میدان گازی پارس جنوبی را به خود اختصاص داده است. 

گاز طبیعی تولیدی در این فاز با طی مسافت حدود ۱۵۰ کیلومتر از بستر دریا به پالایشگاه خشکی به منطقه تمبک واقع در ۱۵ کیلومتری شرق کنگان منتقل می شود.

کد خبر 3701848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha