۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۳

امین غفاری به اتریش می‌رود

نوازنده ایرانی در آکادمی جهانی می‌نوازد/ معرفی قطعات اجرایی

نوازنده ایرانی در آکادمی جهانی می‌نوازد/ معرفی قطعات اجرایی

نوازنده جوان ویولن شهریورماه سال جاری به منظور شرکت در یک آکادمی جهانی و معتبر موسیقی و برگزاری یک کنسرت ویژه راهی کشور اتریش می شود.

امین غفاری نوازنده ویولن و از نوازندگان ارکستر موسیقی ملی و ارکستر سمفونیک تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر توضیح داد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته به دعوت آکادمی معتبر آلگرو ویوو(allegro vivo)  که یکی از موسسات معتبر علمی و فرهنگی موسیقی کشور اتریش است به وین سفر خواهم کرد که با توجه به فضای علمی این آکادمی و برنامه ای که قرار است در این فضای بین المللی داشته باشم، تصور می کنم اتفاق بسیار خوبی برای من است.

وی ادامه داد: مدیریت این آکادمی به عهده استاد بیژن خادم میثاق است که طی سال های اخیر پروفسورهای مطرح دنیا و معلم های صاحب نام دنیای موسیقی در این آکادمی مشغول تدریس هستند. در همین آکادمی معروف که در شهر هرن اتریش قرار دارد بسیاری از هنرمندان حضور دارند که هم اکنون به عنوان داوران جشنواره های معتبر بین المللی دنیای موسیقی نیز حضور موثری دارند بنابراین حضور بنده در این آکادمی برای اجرای برنامه، افتخار بزرگی است و به عنوان یک نوازنده ایرانی به آن می بالم.

این نوازنده ویولن و سرپرست ارکستر موسیقی پاسارگاد درباره رپرتواری که قرار است اجرا کند، توضیح داد: اجرای کنسرتو ویولن خاچاطوریان، سونات ویولن سزار فرانک، روندو کاپریچیو سنت سانس و سارازات زیگونروایزن از جمله برنامه هایی است که قرار است در این آکادمی اجرا کنم و امیدوارم بتوانم نماینده شایسته ای از موسیقی ایران در این  موسسه بین المللی باشم.

امین غفاری تابستان سال گذشته نیز در فستیوال جهانی ویولن کشور ارمنستان حضور موثری داشت. جشنواره موسیقی «خاچاطوریان» یکی از معتبرترین فستیوال های بین المللی دنیای موسیقی است که هر ساله در کشور ارمنستان و با محوریت ساز ویولن برگزار می شود. این فستیوال که به نوعی کنکور بین المللی موسیقی نیز محسوب می شود در پذیرش هنرمندان و آثار راه یافته سخت گیری های بسیار فراوانی دارد به همین منظور شرکت در چنین رویدادی برای هر هنرمندی می تواند اتفاق بسیار خوبی در کارنامه فعالیتی اش باشد.

کد خبر 3703057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سینا صالحی ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
      0 0
      تبریک فراوان به آقای غفاری و همه هنرمندان که این افتخار بزرگی برای همه ماست. امیدوارم روزی من هم بتوانم افتخاراتی از دنیای موسیقی و ویولن برای ایرانم کسب کنم.
    • Abbas behvand ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
      0 0
      تبریک .بسیار عالی👍👏👌