۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۹:۴۵

وضعیت ناسالم هوا برای تمام گروه‌ها؛

هوای اراک در وضعیت هشدار/ غلظت ذرات معلق ۳ برابر حدمجاز

هوای اراک در وضعیت هشدار/ غلظت ذرات معلق ۳ برابر حدمجاز

اراک- مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: غلظت ذرات معلق در هوای شهر اراک صبح روز جاری به ۳برابر حدمجاز رسیده، بنابراین وضعیت هوای ناسالم برای تمامی گروه ها در این شهر اعلام می شود.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در روز شنبه نوزدهم تیرماه، هوای اراک به دلیل غلظت بیش از حد استاندارد ذرات معلق، در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و شاخص کیفیت هوای این شهر ۱۶۶ بود که بیانگر وضعیت هوای ناسالم است.

وی افزود: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک، روز یکشنبه نیز بالاتر از حد مجاز قرار دارد و صبح امروز، ذرات معلق موجود در هوای این شهر، ۱۰۹میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که بیش از سه برابر حد مجاز است.

ابراهیمی کارنامی بیان داشت: استاندارد میزان ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوا ۳۵میکروگرم بر متر مکعب است، بنابراین طی روز جاری وضعیت ناسالم هوا برای تمام گروه ها در شهر اراک اعلام می شود.

وی با بیان اینکه اراک پنجمین روز متوالی آلودگی هوا و وضعیت ناسالم را سپری می کند، خاطرنشان ساخت: ریزگردهای موجود در هوای اراک طی روزهای اخیر منشا داخلی دارد و ناشی از وزش باد در مناطق بیابانی مرکزی ایران است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: کیفیت نامناسب و وضعیت ناسالم هوا برای تمام گروه ها، شرایطی است که افراد به جز موارد ضروری باید از رفت و آمد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.

کد خبر 3708974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha