۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷

ریزگردهای در هوای شازند ۲.۵برابر حدمجاز

اعلام وضعیت هوای ناسالم در شازند/پنجمین روزمتوالی آلودگی رقم خورد

اعلام وضعیت هوای ناسالم در شازند/پنجمین روزمتوالی آلودگی رقم خورد

اراک-مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: غلظت ریزگردها درهوای شازند صبح یکشنبه به ۹۹میکروگرم بر مترمکعب رسید که ۲.۵برابر حدمجاز بوده و هوای این شهر در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قراردارد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در روز شنبه نوزدهم تیرماه، هوای شازند به دلیل غلظت بیش از حد استاندارد ذرات معلق، در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و شاخص کیفیت هوای این شهر ۱۳۴ بود که بیانگر وضعیت هوای ناسالم است.

وی افزود: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای شازند، روز یکشنبه نیز بالاتر از حد مجاز قرار دارد و ساعت ۱۰صبح امروز، ذرات معلق موجود در هوای این شهر، ۹۹میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که بیش از ۲.۵ برابر حد مجاز است.

ابراهیمی کارنامی بیان داشت: استاندارد میزان ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوا ۳۵میکروگرم بر مترمکعب است، بنابراین طی روز جاری وضعیت ناسالم هوا برای گروه های حساس در شهر شازند اعلام می شود.

وی با بیان اینکه شازند نیز همچون اراک پنجمین روز متوالی آلودگی هوا و وضعیت ناسالم را سپری می کند، خاطرنشان ساخت: ریزگردهای موجود در هوای شهرهای استان مرکزی از جمله اراک و شازند طی روزهای اخیر منشا داخلی دارد و ناشی از وزش باد در کویرهای مرکزی ایران است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی افزود: کیفیت نامناسب و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار است و این افراد به جز موارد ضروری باید از تردد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.

کد خبر 3709101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha