۳ شهریور ۱۳۸۵، ۱۰:۱۳

با اتمام مهلت ارسال آثار به جشنواره ؛

" شعر كودك " پايان تابستان امسال در اصفهان خيمه مي زند

" شعر كودك " پايان تابستان امسال در اصفهان خيمه مي زند

حسين فرخ مهر - پژوهشگر و عضو هيئت داوران نخستين جشنواره سراسري شعر كودك در اصفهان ، تعداد آثار رسيده به اين جشنواره را بيش از 400 قطعه شعر خواند .

 



حسين فرخ مهر - عضو هيئت داوران
----------------------

عضو هيئت داوران نخستين جشنواره شعر كودك ، در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و ادب مهر ، با اعلام اين خبر افزود : تقريبا از تمام استانهاي كشور ، شاعران و نوقلمان ، آثار جديد خود را در قالب اشعاري ويژه گروه سني كودك و نوجوان به دبيرخانه جشنواره ارسال كرده اند و داوري و ارزشيابي آثار رسيده در همين روزها آغاز خواهد شد .

حسين فرخ مهر كه دركنار احمد خدادوست ، شاعر و سيد احمد ميرزاده ، شاعر و نويسنده به زودي كار داوري اشعار رسيده را آغاز مي كند ، تصريح كرد : با اينكه مهلت ارسال آثار بر اساس اعلام قبلي ( تا پايان مرداد ماه ) بوده ، اما همچنان شاعران و نوقلمان كشور آثار خود را براي جشنواره ارسال مي كنند ، هرچند ممكن است تاخير ارسال كنندگان در ارسال اشعار ، باعث شود شعرهاي نامبردگان از داوري كنار زده شود ، اما تلاش مي كنيم از صاحبان برخي آثار صرفا براي حضور در جشنواره دعوت كنيم .   

وي با اشاره به اينكه " شعركودك " يكي از فرايندهاي موثردر آموزش اين گروه سني و عاملي مهم  درتوسعه بخشي به تفكر در كودكان و نوجوانان است ، تصريح كرد : متاسفانه در فضاي فعلي جامعه ما ، اعتبار و ارزش واقعي " شعركودك " از سوي متوليان فرهنگي و آموزشي كشور ناديده گرفته مي شود و حق مطلب درباره اين هنر پويا و تاثيرگذار ادا نمي شود .

فرخ مهر با تقدير از سازمان فرهنگي ، تفريحي شهرداري اصفهان به خاطر توجه به مقوله شعركودك ، اظهار داشت : " اصفهان " به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام و سرزميني كه در فرهنگ ، هنر ، دين مداري و ادبيات زبانزد است ، مي تواند آغازگر راهي بزرگ در شعر و ادبيات كودكان و نوجوانان نيز باشد زيرا بسياري از هنرها از جمله " سينما " و " موسيقي " همواره وامدار ادبيات بوده و هستند .

عضو هيئت داوران با اشاره به اينكه اغلب سرايندگان ، در سرودن شعرهاي خود از قالب هاي رايج شعر كلاسيك بهره گرفته اند ، اضافه كرد : از سرپل ذهاب و كردستان گرفته تا مشهد و گلستان ، همدان ، استانهاي شمالي كشور و ... براي نخستين جشنواره شعر كودك در اصفهان اثر فرستاده اند .



الهه رضايي - دبير جشنواره شعر كودك
----------------------

الهه رضايي - دبير اين جشنواره  نيز معتقد است كه برگزاري نخستين جشنواره سراسري شعر كودك در اصفهان مي تواند قدم اول در شناسايي و تشويق تعدادي از اين نوقلمان باشد .

به گفته وي در حال حاضر ، نوقلمان و علاقه مندان بسياري در گوشه و كنار كشورمان در حوزه ادبيات كودكان و نوجوانان فعاليت مي كنند اما شرايط لازم براي كشف استعداد و معرفي و طرح آثار آنها مهيا نشده است .

وي با انتقاد از كم توجهي به شعر كودك به عنوان شاخه اي فعال از ادبيات معاصر و حيطه اي تاثيرگذار برتفكر و زندگي مخاطبان كودك ،  اميدواراست كه برگزاري اين جشنواره در پايتخت فرهنگي جهان اسلام ( اصفهان ) منشاء حركت هايي علمي و مثبت در راستاي ارتقابخشي به شعر كودك و تشويق فعالان مطرح و گمنام اين عرصه ادبي - هنري باشد .

به گزارش مهر ، نخستين " جشنواره شعر كودك " طي روزهاي پنج شنبه و جمعه ، بيست و سوم و بيست و چهارم شهريور ماه در اصفهان برگزار مي شود . دراين جشنواره  دو روزه  كه  با هدف  تشويق  نوقلمان  و علاقه مندان به شعر كودك و گردهم آيي چهره هاي فعال و مطرح اين حوزه فرهنگي و ادبي برگزار مي شود ،  صاحبان آثار برتر ادبي شناخته و تقدير خواهند شد .

کد خبر 370983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha