۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۴

«اشرف غنی» از سیاست پاکستان در قبال افغانستان انتقاد کرد

«اشرف غنی» از سیاست پاکستان در قبال افغانستان انتقاد کرد

رئیس جمهور افغانستان که در جمع خبرنگاران در کابل سخن می گفت یکبار دیگر از سیاست های دوگانه پاکستان در قبال افغانستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «جمهور»، «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان گفت: عدم تمایل پاکستان به سرکوب گروه های تروریستی و کارشکنی اسلام آباد در روند صلح افغانستان این کشور را به سوی انزوای جهانی کشانده است.

وی در ادامه افزود: دولت افغانستان بارها نیت خود را برای ایجاد مناسبات دوستانه به اسلام آباد ثابت کرده است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

وی در ادامه تصریح نمود: حال جامعه جهانی به نیت افغانستان برای ایجاد مناسبات دوستانه با اسلام آباد و به ایجاد صلح شک ندارد؛ ما ثابت کردیم که نیت ما برقراری صلح است.

اشرف غنی در ادامه تاکید کرد: نتیجه مذاکرات چهار جانبه صلح افغانستان در حقیقت چه بود؟ حقانیت دیدگاه افغاستان در منطقه و دنیا به اثبات رسید این بزرگترین دستاورد آن بود.

اشرف غنی خاطر نشان ساخت که در نشست های چهارجانبه صلح به صورت مشخص اقداماتی که پاکستان و دیگر کشورهای شرکت کننده باید انجام دهند، مشخص شد اما پاکستان به تعهدات خود در این نشست ها عمل نکرد.

وی تاکید نمود: به انزوا کشیده شدن پاکستان این کشور را مجبور می سازد که برای بهبود روابط با افغانستان و جهان اقدامات جدی انجام دهد.

اشرف غنی با بیان این مطلب که پیام افغانستان به پاکستان پیامی مشخص و واضح است، اظهار داشت: ما خواهان صلح بین  دو کشور هستیم؛ جنگ اعلام نشده پاکستان در مقابل افغانستان باید پایان یابد.

وی خاطر نشان ساخت؛ تلاش های دولت افغانستان سبب شد که جامعه جهانی دیدگاه برحق دولت کابل در برابر پاکستان را درک کند و هم اکنون جامعه جهانی با افغانستان و پاکستان همکاری می کند تا یک چارچوب اصولی و عملی را برای مبارزه مشترک با تروریزم به وجود آورند.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که  اشرف غنی در بخشی از بیانیه خود در نشست سران ناتو در ورشو نیز از عدم همکاری پاکستان در مبارزه علیه تروریسم و گروه های تروریستی انتقاد کرد.

اشرف غنی روز شنبه در نشست ورشو گفته بود: دولت کابل برای برقراری صلح از حمایت تمام کشور بجز پاکستان برخودار است.

وی تصریح نموده بود: با وجود تعهدات مشخص در روند صلح چهار جانبه، پاکستان هنوز هم بین تروریستهای خوب و بد در عمل فرق قایل می شود.

اما وزارت خارجه پاکستان این اظهارات  اشرف غنی را رد نموده و آن را خصمانه و مایوس کننده خوانده است.

کد خبر 3710508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha