۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۵

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

اولویت ما باید در نظام اسلامی ساخت و نگهداری مساجد باشد

اولویت ما باید در نظام اسلامی ساخت و نگهداری مساجد باشد

کرمانشاه- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت وجود مساجد، گفت: اولویت ما باید در نظام اسلامی ساخت و نگهداری مساجد باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رحیمی زنگنه امروز دوشنبه در مراسم افتتاح برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان کرمانشاه، اظهار داشت: علی رغم محدودیت سرانه کانون های مساجد، اما نحوه مدیریت مسئولان کانون ها می تواند در ایجاد یک برنامه تاثیرگذار، مثمرثمر باشد.

وی مهمترین اولویت کانون ها را در شرایط فعلی آموزش دانست و گفت: ماباید با آموزش از طریق دانش ذهنیت ها را تغییر دهیم.

رحیمی زنگنه همچنین با بیان اینکه بصیرت و عمل در نتیجه وجود دانش و آگاهی است، افزود: بسیاری از ناهنجاری ها در نتیجه عدم آگاهی افراد از مفاهیم قرآنی به وجود می آید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بر دعوت از اساتید و معلمان برای حضور در طرح های جهادی که در کانون ها برگزار می شود از طریق فراخوان تاکید کرد.

رحیمی زنگنه همچنین با تاکید بر اهمیت وجود مساجد، اظهار داشت: در کشوری چون ترکیه در زمان احداث یک شهرک و برنامه ریزی برای آن حتما مکان احداث مسجد باید مشخص شده و سپس منازل اطراف آن احداث می شود، لذا شایسته نیست که ما به این موضوع بی تفاوت باشیم و اولویت ما باید در نظام اسلامی ساخت و نگهداری مساجد باشد.

وی افزود: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی، شرایط لازم برای احداث مساجد در کشور فراهم شده و باید شهرهای کشورمان از الگوی اسلامی در این زمینه پیروی کنند.

رحیمی زنگنه متولی ساخت مساجد در  شهرها را شهرداری ها و شورای شهر دانست که نباید پیش از تعیین و جانمایی مسجد، دستور ساخت شهرکی را صادر کنند.
 وی با طرح این سوال که چرا الگوی اسلامی در احداث شهرک هایمان لحاظ نمی شود، گفت: در جامعه اسلامی باید به الگو توجه شود و اگر این اتفاق بیفتد بخش اعظم مشکلات ما حل می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بر ساخت اماکن تفریحی، تجاری و ... در کنار مساجد تاکید کرد تا بتوان از این طریق جوانان را به مساجد بیش از گذشته جذب کرد.

کد خبر 3710615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha