۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۱

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

آمران به معروف در مقابل توهین‌ها عقب‌نشینی نکنند

آمران به معروف در مقابل توهین‌ها عقب‌نشینی نکنند

مشهد ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر در مقابل توهین بی‌حجاب‌ها عقب‌نشینی نکنند و به مبارزه با بی‌حجابی ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت هفته حجاب وعفاف در مسجد گوهرشاد و باحضور خانوادهای شهدای مدافع حرم برگزار شد، اظهار کرد: شما جوانان انقلابی مانند خادمان امام رضا(ع) که حرم را تمیز می‌کنند باید کوچه و خیابان‌ها را از وجود ناپاکی‌ها پاک کنید.

وی ادامه داد: مردم بارها روضه اهل بیت(ع) را گوش کرده‌اند و از آن خسته نمی شوند اما همین مردم با از دست دادن عزیزانشان، آنها را پس از مدتی فراموش می‌کنند.

امام جمعه مشهد با اشاره به علاقه مردم ایران به اهل بیت علیهم‌السلام گفت: چون مردم اهل بیت را دوست دارند نوکران این مملکت یعنی روحانیت را نیز دوست دارند و تا پای جان از روحانیت دفاع می‌کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با یاد آوری قیام مسجد گوهرشاد اظهار کرد: واکنش رژیم رضا خان به قیام مسجد گوهردشاد یکی از جنایت کارانه‌ترین کارهای بود، در واقع درصحنه مبارزه سیاسی ما با رژیم پهلوی در تاریخ، قیامی خونین‌تر از این قیام نداریم.

وی ادامه داد: البته دو قیام پانزده خرداد و هفده شهریور که موجب کشتار مردم شد نیز چیزی کم از واقعه مسجد گوهرشاد نداشت اما در آن دو قیام راه فرار بر مردم باز بود و مردم می‌توانستند از صحنه فرار کنند اما در واقعه مسجد گوهرشاد رژیم رضاخان تمام درها و پنجرهای مسجد و رههای فرار را بسته بود و از بالای پشت بام و پنجرها مردم را به گلوله بست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به بیداری مردم و مبارزه با رژیم پهلوی گفت: آغاز راه مبارزه با رژیم پهلوی قیام مسجد گوهرشاد بود و حرکت مردم دراین واقعه دو جهت داشت، یکی دفاع از حجاب ومبارزه با بی‌حجابی و دیگری دفاع از روحانیت و مرجعیت.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به دلایل زنده نگه داشتن قیام مسجد گوهرشاد گفت: یک احیا جریان فرهنگی عظیم واقعه مسجد جامعه گوهر شاد، علاقه شدید و غیر قابل وصف مردم به اهل بیت(ع) سانسور این قیام توسط رژیم پهلوی ازجمله دلایلی است که به واسطه آن باید قیام مسجد گوهرشاد زنده نگه داشته شود.

وی بیان کرد: آیا قیام مردمی مسجد جامعه گوهرشاد ارزش این را ندارد که گشت ارشاد راه‌اندازی شده و با کمک بسیج با بی‌حجابی مبارزه کنند تا بی‌حجابی ریشه کن شود؟

آیت‌الله علم‌الهدی از آمران به معروف و ناهیان از منکر خواست در مقابل توهین و مقاومت بی‌حجاب‌ها عقب‌نشینی نکنند و به مبارزه با بی‌حجابی ادامه دهند.

امام جمعه مشهد قیام مردمی مسجد جامعه گوهرشاد را نمادی از ایستادگی در برابر بی‌حجابی دانست و افزود: حادثه قیام مسجد جامعه گوهرشاد قیامی بودکه در آن مردم مشهد برای حفظ حجاب به خون کشیده شدند و امروز ما باید از این خون‌ها پیروی و پاسداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: واقعه مسجد جامعه گوهرشاد با یک سانسور تاریخی عظیم همراه شد به گونه‌ای که خانواده‌های شهدای این واقعه تا مدت‌ها به دنبال گم شده خود می‌گشتند و تا مدتها بعد کسی از آنها خبر نداشت، حتی کسانی که درآن واقعه زنده مانده بودند را زنده به گور کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با یاد آوری خاطرات پیرمرد نود چهارساله حادثه گفت: پیرمرد نود و چهارساله‌ای که در آن دوران سرباز بوده است نقل می‌کند که در میان اجساد قدم می‌زده و متوجه شده است یکی از مجروحان دستش را بلند کرده و زمانی که نزدیک او شده، ان مجروح به لهجه مشهدی گفته است مردم برای حفظ حجاب جان دادند و پای حرف خود ایستادگی کردند. 

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: زائران و مسافرانی که از روستاها و شهرهای اطراف شهر مشهد به زیارت امام رضا (ع) می آیند الگوی خود را از درون شهر انتخاب می‌کنند و این شما جوانان و مومنان انقلابی هستید که باید با این بی‌حجابی‌ها مبارزه کنید زیرا پلیس به تنهایی نمی‌تواند جلوی بی‌حجابی در شهر را بگیرد.

کد خبر 3710638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha