۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۴۳

با برنامه‌ریزی ۷۰۲ مورد تعمیراتی؛

تعمیرات اساسی پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد

تعمیرات اساسی پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد

بوشهر - تعمیرات اساسی پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی با برنامه‌ریزی ۷۰۲ مورد تعمیراتی آغاز شد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، سید محمد مهدی هاشمی مدیر پالایشگاه اول اظهار داشت: تعمیرات اساسی امسال در پالایشگاه اول از ۱۸ تیرماه آغاز شد و طبق برنامه‌های صورت پذیرفته به مدت یک هفته نیز تداوم خواهد داشت. 

هاشمی با بیان اینکه تعمیرات اساسی یک اتفاق مهم و بسیار تاثیرگزار با هدف تولید پایدار گاز است، افزود: با توجه به بازه زمانی کوتاه تعمیرات و گرمای شدید هوا، تعمیرات اساسی با برنامه‌ریزی تمام واحدهای مربوطه برای افزایش ایمنی و صرفه‌جویی در هزینه‌های مشخص برنامه‌ریزی شده است که بر اساس برنامه تا ۲۴ تیرماه به پایان می‌رسد. 

وی با اشاره به مهم‌ترین دست‌آورد تعمیرات اساسی در سال گذشته افزود: ارتقاء مرحله اول سیستم DCS پالایشگاه اول که برای اولین بار در کشور با همت کارکنان متخصص این پالایشگاه صورت پذیرفت، از برجسته‌ترین دست‌آورد در تعمیرات اساسی سال قبل محسوب می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مرحله دوم آن نیز در تعمیرات اساسی امسال محقق خواهد شد. 

وی در ادامه افزود: این مهم که برنامه مطالعاتی آن حدود یک‌سال به ‌طول انجامیده است در راستای اهداف استراتژیک مجتمع صورت می پذیرد و با توجه ویژه به اهداف استراتژیک، بهینه‌سازی مصرف انرژی و منابع، ارتقای وضعیت HSE و تولید اقتصادی صورت خواهد پذیرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: با انجام این پروژه، مصرف گاز سوخت به مقدار قابل توجه‌ای کاهش خواهد یافت و موجبات حفاظت از محیط‌زیست و هچنین کاهش مصرف گاز را به‌ دنبال خواهد داشت. 

مدیر پالایشگاه اول مجتمع در پایان خاطرنشان کرد: با استفاده از تکنیک‌های بروز و کارآمد مانند نظام آراستگی، مدیریت دیداری و ایجاد گروه‌های کاری در همه مراحل طراحی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های تعمیرات اساسی با تلاش کارکنان پالایشگاه در صحت و سلامت، بدون حادثه، در زمان تعریف شده و با موفقیت تمام اجرا شود. 

کد خبر 3710878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha