۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۵

هوای اراک عصر امروز دوباره ناسالم شد؛

اراک نهمین روز نفس‌تنگی را سپری می‌کند/ذرات معلق ۲برابر حدمجاز

اراک نهمین روز نفس‌تنگی را سپری می‌کند/ذرات معلق ۲برابر حدمجاز

اراک-مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: غلظت ذرات معلق در هوای شهر اراک، عصر روز جاری به بیش از ۲برابر حدمجاز رسیده بنابراین شرایط هوای ناسالم برای گروه های حساس در این شهر اعلام می شود.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هوای شهر اراک طی هشت روز گذشته به طور مداوم در شرایط ناسالم قرار داشت و شاخص کیفیت هوای این شهر در روز سه شنبه، ۱۲۱ بود که بیانگر وضعیت هوای ناسالم است.

وی افزود: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک، صبح امروز(چهارشنبه) برای ساعاتی در حد مجاز قرار گرفت اما در ساعت ظهر و عصر میزان گرد و غبار دوباره افزایش یافت و ذرات معلق موجود در هوای این شهر، عصر امروز ۷۷میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که بیش از دو برابر حد مجاز است.

ابراهیمی کارنامی بیان داشت: استاندارد میزان ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوا ۳۵میکروگرم بر مترمکعب است، بنابراین طی روز جاری وضعیت ناسالم هوا برای گروه های حساس در شهر اراک اعلام می شود.

وی با بیان اینکه اراک نهمین روز متوالی آلودگی هوا و وضعیت ناسالم را سپری می کند، خاطرنشان ساخت: ریزگردهای موجود در هوای اراک طی روزهای اخیر عمدتا منشا داخلی دارد و ناشی از گرد و غبار در مناطق بیابانی مرکزی ایران است.

ابراهیمی کارنامی گفت: شهر اراک از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۹روز آلودگی و هوای ناسالم را پشت سر گذاشته است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: کیفیت نامناسب و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار است و این افراد به جز موارد ضروری باید از رفت و آمد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.

کد خبر 3712938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی احمدی ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
      0 0
      حالا عراق و سوریه بلبشو هست، چرا فکری به حال چشمه های تولید گردوغبار در کویر مرکزی و بیابانهای قم نمیشه؟! که گردو غبارشو باید اراکیها تحمل کنن!