۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:

رشد ۱۷ درصدی زایمان طبیعی در بیمارستان‌های زاهدان

رشد ۱۷ درصدی زایمان طبیعی در بیمارستان‌های زاهدان

زاهدان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: طی یکسال گذشته زایمان طبیعی در  بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۱۷ درصد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان درگفت وگو با خبرنگارمهر گفت: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت، ۳۳ هزار مورد زایمان طبیعی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به صورت رایگان انجام شده است.

محمودرضا میری تصریح کرد: ترویج زایمان طبیعی  یکی از اهداف طرح تحول نظام سلامت است و ارتقای شاخص‌های سلامت مادران و نوزادان از طریق کاهش میزان سزارین یکی از موفقیت‌های این طرح است.

وی با اشاره به کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی در طرح تحول نظام سلامت، اظهار کرد: در بخش حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم موفق شدیم تا با حمایت های لازم تیم پزشکی متشکل از ۱۱ تخصص پزشکی را در شهرستان سراوان مستقر کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: این تیم در بخش‌هایی نظیر رادیولوژی، جراحی، قلب و عروق، داخلی، اطفال، زنان بیهوشی، روانپزشکی و چشم‌پزشکی خدمات تخصصی را به شهروندان سراوانی ارائه می‌دهند.

میری گفت: حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های دولتی، ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان های دولتی، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان های دولتی از دیگر دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در استان است.

وی با اشاره به حمایت مالی  از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند خاطرنشان کرد: در طرح تحول نظام سلامت هزینه شیمی‌درمانی که رقم بسیار بالایی است رایگان اعلام شده است و بیماران به صورت رایگان درمان ‌می‌شوند

کد خبر 3713447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha