۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۳۸

استاندار آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی بهشت سرمایه گذاری ها می شود/ تقویت واحدهای راکد

آذربایجان شرقی بهشت سرمایه گذاری ها می شود/ تقویت واحدهای راکد

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تقویت سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان گفت: آذربایجان شرقی باید بهشت سرمایه گذاری ها شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جبارزاده عصر پنج شنبه در شورای اداری استان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد، گفت: این جلسه، اولین جلسه شورای اداری است که با حضور جناب نوبخت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.

وی ادامه داد: اگر اقتصاد مقاومتی بر اساس آن چه رهبر معظم انقلاب فرموده اند به شکل تمام و کمال تحقق یابد با همکاری قوای سه گانه امکان پذیر خواهد بود چرا که کار بسیار سنگینی بوده و نیازمن همکاری تمامی دستگاه های مربوطه است.

جبارزاده افزود: در استان آذربایجن شرقی مقدمه ورود به بحث اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال ۹۲ آغاز شده و تیم مشاوران اقتصادی ما برای ورود به این امر در پی تهیه نقشه راه و برنامه مناسب بودن که سرانجام در ۱۲ کاگروه این کار را شروع کرده که حاصل کار آن در سطح استان جمع بندی تعداد پروژه های موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی بود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۴ کار اجرایی این برنامه را آغاز کردیم، گفت: خوشبختانه دوستان ما مرحله اقدام که شامل طراحی برنامه و سند بود را تکمیل کرده و سایر فرمانداران نیز موظف شدند تا برش سال ۹۵ سند توسعه و تدبیر را تنظیم کنند که برش شهرستانی برنامه های سال ۹۵ توسط مدیریت برنامه ریزی ابلاغ شده و امروز نیز سند نهایی شده رونمایی شد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: سال ۹۵ را با برنامه آغاز کرده ایم و علاوه بر برنامه های خود استان، برنامه های ابلاغی وزارتخانه ها را نیز پیگیری می کردیم که قریب به ۹۰ درصد آن چه که وزارتخانه ها ابلاغ کرده بودند با برنامه ی استانی ما منطبق بود.

تقویت میزان تولید واحدهای نیمه فعال یا راکد از اولویت های سال ۹۵

 وی با بیان اولویت های سال ۹۵ استان گفت: اولیت بحث راه اندازی و تقویت میزان تولید واحدهای نیمه فعال یا راکد است که این کارگروه رفع موانع تولید و تسهیل استان هر هفته سه جلسه را تشکیل می دهند.

جبارزاده ادامه داد: معرفی واحدها به بانک ها برای ارائه تسهیلات نیز یکی از مهم ترین وظایف این کارگروه است که تاکنون نیز ۲۱۰ واحد برای اخذ تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: رسیدگی به واحدهایی که به هر دلیل از چرخه تولید خارج شده اند از دیگر اهاف این کارگروه است.

۸۰۰ پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان

وی همچنین در خصوص واگذاری پروژه های نیمه تمام استان نیز گفت: همچنین واگذاری پروژه های نیمه تمام از دیگر اولویت های این استان است که حدود ۸۰۰ پروژه قابل واگذاری بوده و هم اکنون نیز در حال تلاش برای قابل واگذاری کردن بقیه طرح ها هستیم.

جبارزاده افزود: هرچند در این میان واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی کار بسیار سخت و وقت گیری است.

وی در خصوص اولویت بعدی در استان گفت: اولویت بعدی توجه ویژه به اشتغال جوانان است که امیدواریم تا پایان سال ۹۵ نگرانی از بابت بیکاری جوانان نداشته باشیم که در این زمینه نیازمند دخالت بیشتر بخش خصوصی هستیم و باید در بخش غیردولتی امکان اشتغال ایجاد کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: تا پایان سال ۹۴، نرخ بیکاری ما ۷.۲ درصد بود در حالی که در ابتدای دولت یازدهم میزان این بیکاری ۱۲ درصد بود.

وی در خصوص کاهش میزان بیکاری در طول چندین سال گفت: هر سال هزار میلیارد پروژه توسط شهرداری تبریز اجرایی می شود که این امر سبب کاهش میزان بیکاری در استان شده، همچنین کمک دولت به شهرداری و دهیاری ها از دیگر این عوامل بوده است.

جبارزاده همچنین در خصوص تعهدات بسیج سازندگی نیز گفت: بسیج سازندگی قول داده است تا در سال ۹۵ در هر شهرستان ۱۰ شرکت توسط تسهیلات این نهاد ایجاد شده و تقویت شوند.

آذربایجان شرقی باید بهشت سرمایه گذاری ها باشد

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: این استان بهشت سرمایه گذاری باید باشد و هم اکنون نیز برای خلافکاران جای ناامنی است که این امر سبب شده تا بخش خصوصی به راحتی به کار خود ادامه دهد که باید این باور را ایجاد کنیم که دولت رقیب بخش خصوصی نیست و این سیاست نیز ادامه داشته است.

وی با تاکید بر توجه به تمامی شهرستان های استان گفت: البته استان فقط تبریز نیست بلکه تمامی ۲۱ شهرستان برای ما مهم بوده و با توجه سیاست های سند توسعه باید توسعه را در همه بخش ها آغاز کنیم و حتی در این میان روستاها جایگاه ویژه تری دارند.

جبارزاده افزود: البته تمامی بحث های توسعه ای بحث بودجه نبوده و نگاه توسعه ای هم اکنون در تمامی مدیران مشاهده می شود و دلیل موفقیت در استان همکاری و هماهنگی بین دستگاه های مختلف است.

کد خبر 3713632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha