۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۱۵

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران:

تجویز شیر خشک به نوزادان چند روزه یک خیانت است

تجویز شیر خشک به نوزادان چند روزه یک خیانت است

تبریز - رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: تجویز مصرف شیر خشک در ساعات و روزهای اولیه زندگی نوزادان یک خیانت بزرگ از سوی متخصصان نوزاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضا مرندی عصر جمعه در حاشیه افتتاح بانک شیر مادر در تبریز به خبرنگاران اظهار داشت: شیر مادر بر سلامتی نوزادان بسیار موثر بوده و آنان را در قبال بسیاری از بیماری های عفونی، گوارشی و تنفسی ایمن می سازد و از این رو بانک شیر کشور بسیار مهم بوده و از سرمایه های ارزشمند ماست و با بهره برداری از آن بسیاری از مشکلات نوزادان ما برطرف خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اهمیت تغذیه با شیرمادر و عوارض ناشی از مصرف شیرخشک در روزهای اول زندگی نوزادان، به خصوص نوزادان نارس اظهار داشت: برخی از متخصصان نوزاد به بهانه زردی کودکان شیرخشک به آنان تجویز می کنند و با این خیانت، خلاف قطعی پزشکی بوده و موجب ترویج انواع متعددی از آلرژی می شود.

مرندی در پایان با تکیه بر آثار مثبت تماس بدنی نوزاد و مادر، تلاقی نگاه های اولیه مادر و نوزاد، ارتباط آن با افزایش شیر ماد، امنیت وسلامت نوزاد تصریح نمود:افزون بر شیر مادر، آغوش مادر نیز بسیارتاثیرگذار بوده و نباید بلافاصله بعد از تولد آن ها را از هم جدا کرد اما متاسفانه ما سال هاست که از این امر مهم غافلیم و بعد از تولد روش عادی، غریزی والهی بین ارتباط ها را نادیده می گیریم.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش های دکتر حسینی و سایر همکاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:بدون شک و بدون هیچ گونه پیشگیری کلیه امور انجام یافته و راه اندازی بانک شیر مادران کشور در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

کد خبر 3714172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha