۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۳

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین:

۶۰ واحد تولیدی در خوشه صنعتی فرآوری انگور قزوین عضو هستند

۶۰  واحد تولیدی در خوشه صنعتی فرآوری انگور قزوین عضو هستند

قزوین- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: با تشکیل کنسرسیوم صادراتی تاکنون ۶۰ واحد تولیدی در خوضه صنعتی فرآوری انگوذر در قزوین عضو شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خانپور روز شنبه در نشست اعضای کنسرسیوم صادراتی خوشه صنعتی فرآوری محصولات انگور اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی، ایجاد کنسرسیوم صادراتی کشمش استان با هدف فروش مستقیم محصولات با حذف دلال و واسطه ها، شناسایی بازار هدف در کشورهای خارجی، بهره گیری از سرمایه اجتماعی اعضاء کنسرسیوم، راه اندازی دفاتر فروش تشکیل شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۶۰ واحد صنعتی در حوزه تولید محصولات فرآوری انگور در استان گفت:انگور یکی از محصولات دارای اولویت و ظرفیت های مهم استان است که می تواند در افزایش محصول، توسعه اشتغال و تولید ثروت در استان نقش مهمی ایفا کند.

خانپور یادآورشد: براساس معیارهای تعیین شده، خوشه صنعتی فرآوری محصولات انگور به عنوان خوشه اولویت دار استان انتخاب شده که از بین این واحدها تعداد هفت واحد نمونه و برتر در زمینه محصولات فرآوری انگور، کنسرسیوم صادراتی خوشه را تشکیل داده اند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان در ادامه افزود: هم اکنون برنامه های عملیاتی اعضاء کنسرسیوم برای شرکت در بازارهای کشور روسیه، اجاره دفتر و تعیین عامل فروش مشترک و راهکارهای حمایتی انجام شده و در مرحله پایانی کار است.

خانپور در خصوص خوشه بسته بندی در استان تصریح کرد: با توجه به تشکیل خوشه بسته بندی برای اولین بار در کشور با ۲۸۵ عضو می توان امیدوار بود که کمک موثری به خوشه نوپای انگور و ارتقاء کیفیت بسته بندی و صادرات این محصول به بازارهای خارجی صورت گیرد.

وی بیان کرد: استان قزوین در حال حاضر رتبه اول تولید کشمش و رتبه چهارم در تولید انگور در کشور را داراست و سالانه بیش از ۱۲ هزار دلار نیز صادرات دارد.

کد خبر 3714719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha