۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۸

در ۳ ماهه امسال محقق شد؛

فرآورش ۵.۲ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه دوم پارس جنوبی

فرآورش ۵.۲ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه دوم پارس جنوبی

بوشهر- تولید گوگرد پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی طی سه ماه امسال از مرز ۳۲ هزار و ۸۷۰ تن گذشت و طی این مدت، پنج میلیارد و ۲۲۸ میلیون متر مکعب گاز در این پالایشگاه فرآورش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمد سعیدیان سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه دوم اظهار کرد: در بازه زمانی یاد شده، پنج میلیارد و ۲۲۸ میلیون متر مکعب گاز در این پالایشگاه فرآورش شده است. 

وی در ادامه افزود: با تلاش کارکنان پالایشگاه دوم، در سه ماه نخست امسال، ۳۳ هزار و ۸۷۰ تن گوگرد و بیش از شش میلیون و ۴۱۳ هزار بشکه میعانات گازی نیز تولید شده است. 

سعیدیان اعلام کرد: با توجه به برنامه‌های تعریف شده، بررسی افزایش دریافت خوراک از سکوهای دریایی این پالایشگاه در دستور کار قرار گرفت و پس از بررسی موضوع و انجام آزمایش میدانی در ۱۰ خردادماه امسال، مقدار گاز دریافتی از پالایشگاه چهارم از روزانه شش میلیون متر مکعب به بیش از ۹ میلیون متر مکعب افزایش یافته است. 

سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به افزایش توان تولید پایدار گاز در این پالایشگاه گفت: با انجام این طرح، هم‌اکنون حجم فرآورش ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز در روز رسیده است. 

به گزارش خبرگزاری مهر، پالایشگاه دوم پارس جنوبی شامل فازهای ۲ و ۳ می‌شود.

کد خبر 3714929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha