۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۳۹

رئیس شورای اسلامی شهرستان بشرویه مطرح کرد:

نقش دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار کمرنگ است

نقش دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار کمرنگ است

بیرجند- رئیس شورای اسلامی شهرستان بشرویه حضور دولت و مردم را از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: نقش و حضور دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیار کمرنگ است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قلیان بعد از ظهر شنبه در همایش شوراهای اسلامی، اقتصادمقاومتی، چالش ها و راهکارها اظهار کرد: آموزش و تبیین موضوع اقتصاد مقاومتی یکی از مباحث جدی است که باید در سطح شهرستان ها مورد توجه ویژه قرار گیرد چراکه هنوز خیلی از مسئولان مفهوم اقتصاد مقاومتی را درک نکرده اند.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی حضور دولت و دیگری حضور مردم است، بیان کرد: حضور دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیار کمرنگ است.

دولت در اقتصاد مقاومتی هنوز تکلیف خودش را مشخص نکرده است

رئیس شورای اسلامی شهرستان بشرویه با انتقاد از اینکه دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی و سرمایه گذاری هنوز تکلیف خودش را با خودش مشخص نکرده است، گفت: متولیانی که خود باید زمینه سرمایه گذاری را فراهم کنند خودشان با هم اختلاف دارند.

قلیان ادامه داد: ما مواردی در شهرستان داشته ایم که سرمایه گذاری به جاهای خوبی رسیده ولی به دلیل اختلاف بین دستگاه های مختلف راه به جایی نبرده است.

وی، دولت را مانع اصلی سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: راه اندازی ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری یکی از نیازهای اصلی به خصوص برای استانی از جمله خراسان جنوبی بوده که علت اصلی عقب ماندگی آن از حیث سرمایه گذاری است.

شوراهای اسلامی جایی در حوزه فرهنگ ندارند

رئیس شورای اسلامی شهرستان بشرویه با بیان اینکه آماده سازی فرهنگی مردم یکی دیگر از الزامات اقتصاد مقاومتی است، بیان داشت: ما در حال حاضر حدود ۱۳ تا ۱۴ دستگاه متولی فرهنگ در شهرستان داریم اما شورای اسلامی در آن جایی ندارد.

وی اضافه کرد: با این حساب چه کاری از شورای اسلامی در حوزه فرهنگ ساخته است وقتی تریبون، منبر و ستاد تشکیلاتی در حوزه فرهنگی ندارد.

کد خبر 3715021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha