۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۷

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

۹۲ خانه قرآن در استان زنجان فعال است

۹۲ خانه قرآن در استان زنجان فعال است

زنجان-مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: ۴۰ خانه قرآن شهری و ۵۲ خانه قرآن روستایی در سطح استان زنجان فعال است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از  اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان علی صحبتلو  افزود: به استناد بندهای ۱۶ و ۱۷ از ماده ۶ اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی مصوب مقام معظم رهبری و در راستای سیاست توسعه فضاهای قرآنی در استان و به منظور تحقق اهداف قرآنی و اشاعه فرهنگ انس با کلام الهی، با صدور مجوز خانه قرآن شهری مائده ابهر موافقت به عمل آمد.

وی اظهار داشت: این خانه قرآن شهری در منطقه حسین آباد شهرستان ابهر و به منظور ارائه خدمات قرآنی به ساکنان این منطقه، به مدیریت رقیه امیری از مربیان قرآن تأسیس شده است.
صحبتلو ادامه داد:.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از موافقت با صدور مجوز خانه قرآن شهری مائده ابهر خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد ۴۰ خانه قرآن شهری و ۵۲ خانه قرآن روستایی در سطح استان مشغول به فعالیتهای قرآنی  هستند

صحبتلو  افزود: درپی برگزاری طرح استعدادهای درخشان در سالهای قبل به صورت متمرکز، سازمان دارالقرآن الکریم بنا دارد باهمکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی استان ها این طرح را به صورت استانی وباعنوان دوره های تخصصی ویژه استعدادهای قرآنی - به منظور تسهیل دردسترسی به امکانات آموزشی وپرورشی - در سرا سر کشور اجرا نماید. لذا با تخصیص اعتبار متمرکزبرای هراستان برای بهره گیری از توان یک موسسه شاخص و مشارکت در واگذاری اجرا ی آن و نظارت بر حسن انجام کار نسبت به توسعه،ترویج وتعمیق آموزشهای تخصصی ویژه مخاطبان فراهم نماید.

وی اظهار داشت: طبق دستورالعمل برگزاری اردوهای استانی استعدادهای درخشان قرآنی در هر استان یک مرکز جذب استعدادهای قرآنی به منظور ارائه آموزش‌های تخصصی به نوجوانان قرآنی در زمینه صوت و لحن پایه‌گذاری شده است. این مراکز از اول شهریورماه به صورت همزمان در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز می‌کنند و این مراکز در حقیقت پایگاه‌های آموزش تخصصی به استعدادهای قرآنی هستند که فعالیت خود را به صورت مداوم تا پایان سال جاری دنبال می‌کنند.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان  گفت: فعالیت مراکز جذب استعدادهای قرآنی و پایگاه‌های آموزش تخصصی به این استعدادها تا پایان بهمن‌ماه در جهت ارائه آموزش‌های تخصصی قرآنی به نوجوانان ادامه خواهد داشت و آزمون‌های پایانی این دوره نیز از اول اسفندماه سال جاری آغاز می‌شود و برای دانش‌آموزانی که امتیاز لازم در این آزمون‌ها را کسب کنند گواهینامه پایان دوره صادر می‌شود.

صحبتلو افزود: در این دوره‌های آموزشی که حدود شش ماه طول می‌کشد ۲۵۰ ساعت آموزشی پیش‌بینی شده است موضوعات در زمینه‌های صوت و لحن، تجوید، وقف و ابتدا، آشنایی با سبک زندگی قرآنی و اخلاق قرآنی، آشنایی با احکام و آداب تلاوت و همچنین آشنایی با علوم قرآنی است.

کد خبر 3716200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha