۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۰

اختتامیه طرح ارتقایی انصار الحجه «عج» در کرمانشاه برگزار شد

اختتامیه طرح ارتقایی انصار الحجه «عج» در کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه- مراسم اختتامیه طرح ارتقایی انصار الحجه «عج» در کرمانشاه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار مهر،  آیین اختتامیه «طرح ارتقایی انصار الحجه (عج)» پیش از ظهر امروز پنج شنبه در محل حوزه علمیه کرمانشاه برگزار شد.

مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه در این مراسم به آثار و برکات این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری طرح انصار الحجه (عج) در راستای موفقیت تحصیلی و اخلاقی طلاب موثر خواهد بود.

حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی ادامه داد: مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه پذیرای بیش از ۳۰۰ طلبه مستعد در این طرح بود که از حضور اساتید توانمند برای افزایش توان علمی و فراگیری طلاب استفاده شد.

وی اظهار داشت: حوزه های علمیه بستر شکل گیری طلابی انقلابی و مومن است که در مکتب امام خمینی(ره) به فراگیری علوم دینی می پردازند و بدون شک چنین طرح هایی موجب تقویت بنیه علمی و اخلاقی آنها خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز دشمنان از هر ترفندی برای نفوذ و ضربه زدن به اسلام و کمرنگ نشان دادن نقش حوزه های علمیه استفاده می کنند لذا طلاب و مسئولان حوزوی باید با جدیت تمام جلوی حربه های دشمن را بگیرند و به نشر معارف دینی بپردازند و با تهاجمات فرهنگی، فرقه ای و گروهی که بر علیه این نظام قد علم کرده اند مبارزه کنند.

موسوی با اشاره به تلاش بی وقفه طلاب کرمانشاهی در مدارس علمیه خاطر نشان کرد: در مدارس علمیه کرمانشاه تعطیلی معنایی ندارد و طلاب با استفاده از فرصت ها و تشکیل حلقات معرفتی به بحث و مباحثه می پردازند.

وی ضمن تشکر از مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)  گفت: پیوند عمیق با قرآن و معنویت سبب بالندگی و پیشرفت طلاب می شود، لذا طلاب نسبت به تهذیب نفس و تحصیل اهتمام ویژه داشته باشند.

حوزه های علمیه جبهه های فرهنگی در مقابل دشمنان انقلاب هستند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در این مراسم، حوزه های علمیه را به عنوان جبهه های فرهنگی عنوان کرد و افزود: حوزه های علمیه در راستای نشر معارف دین به مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب می پردازند.

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی در ادامه افزود: برای جلوگیری از ناتوی فرهنگی دشمنان و به انحراف کشیده شدن جوانان، حوزه های علمیه باید به عنوان حامیان اصلی انقلاب از ولایت فقیه پیروی کرده و جلوی حربه های دشمن را بگیرند.

وی طلاب را به بصیرت افزایی و معرفت دینی تشویق کرد و اظهار داشت: برای مصون ماندن انقلاب از تبلیغات دشمن باید طلاب نسبت به تهذیب نفس و بصیرت افزایی اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه بیان کرد: طلاب با روحیه جهادی و پاسداری از اصل دین مانع تخریب ستون های اعتقادی جوانان شده و آنها را به سمت مساجد و مسائل دینی هدایت کنند.

کد خبر 3719896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha