اخبار امنیتی یمن؛

تشدید بمباران یمن از سوی جنگنده های سعودی/درهم شکستن یورش مزدوران

تشدید بمباران یمن از سوی جنگنده های سعودی/درهم شکستن یورش مزدوران

ناکام ماندن یورش نیروهای ائتلاف تحت سرکردگی سعودی در حرض میدی در استان حجه و تشدید بمباران مناطق مختلف یمن از سوی جنگنده های سعودی از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یمن، شرف غالب لقمان سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ارتش و کمیته های مردمی یمن عملیات گسترده نظامی نیروهای ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها را در حرض میدی در استان حجه را دفع کردند.

وی افزود: استراتژی دفاع و حمله ارتش و کمیته های مردمی تغییر می کند و به روز می شود و به شکل متوالی متحول می شود و توان غافلگیر کردن دشمن و در هم شکستن طرحها و پیشروی هایش و نیز وارد کردن تلفات سنگین به دشمن را دارد.

لقمان تاکید کرد: کشورهای ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها دستاوردی در یمن به دست نخواهند آورد همانطور که تاکنون نتوانسته اند کاری از پیش ببرند. ائتلاف مذکور تاکنون متحمل شکست های متوالی در جبهه های مختلف شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: تشدید دامنه تحرکات نظامی دشمن طی روزها و ساعات گذشته، نشان دهنده عدم صداقت سعودی ها درباره صلح یمن و نادیده گرفتن تلاش های سازمان ملل در کویت برای دستیابی به صلحی که تجاوز را پایان دهد و محاصره ظالمانه را رفع کند، است.

وی افزود: بیش از ۳۰ یورش هوایی جنگنده های سعودی در جریان یورش ناکام مزدوران سعودی در حرض میدی که همزمان با تحرکات مشابه دشمن در برخی جبهه ها و حملات هوایی مشابه به صعده، صنعا، مآرب، حجه و الجوف بود، به کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان انجامید.

تشدید بمباران مناطق مختلف یمن از سوی جنگنده های سعودی

یک منبع نظامی یمنی گزارش داد: جنگنده های سعودی چندین بار مناطقی از صعده و استان الجوف را هدف قرار داده اند که بر اثر این حملات شماری شهید و زخمی شده اند. در منطقه مجز  در استان صعده، در سه یورش سه نفر زخمی شدند. در مناطق بحره و آل قراد سه یورش انجام گرفت که چهار نفر زخمی شد. در کتاف در استان صعده یک غیر نظامی شهید شد.

به گفته این منبع نظامی، در منطقه النخیله در استان صنعا نیز در حملات هوایی سعودی ها، یک منزل ویران شد. در المطمه در استان الجوف نیز در حمله ددمنشانه سعودی دو غیرنظامی شهید شدند.

در تعز و استان حجه نیز شش بار جنگنده های سعودی مناطق را بمباران کردند.

منابع یمنی از دفع یورش تروریستهای در گذرگاه الطوال و الرمضه در حرض در استان حجه و انهدام ادوات مهاجمان خبر دادند و افزودند: مزدوران وابسته به سعودی ها، منطقه الغیل در استان الجوف را با سلاح سنگین هدف قرار دادند.

در وادی المخدره در الجدعان در استان مأرب، ارتش و کمیته های مردمی یمن مانع از نفوذ مزدوران شدند.

کد خبر 3720121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha