۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۹

نصرالله سجادی:

والیبال ما در المپیک زنگ تفریح نیست/ آغاز کسب مدال از هفته دوم

والیبال ما در المپیک زنگ تفریح نیست/ آغاز کسب مدال از هفته دوم

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش می‌گوید روند مدال آوری ایران از هفته دوم بازی‌های المپیک آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نصرالله سجادی در خصوص آخرین وضعیت کاروان اعزامی ایران به بازیهای المپیک، گفت: بازی المپیک و پارالمپیک به عنوان بزرگترین رویداد ورزش جهان از اهمیت بالایی برای ما و تمامی رقبا برخوردار است که در همین راستا مراسم بدرقه ای برای ورزشکاران المپیکی با حضور آقای روحانی رئیس جمهور و تمامی روسای فدراسیون های ورزشی و کادر فنی و وزرشکاران اعزامی نیز برگزار شد. مطمئنا این مراسم توانست در روحیه و انگیزه بچه‌ها تاثیر مثبتی داشته باشد.

وی در خصوص نحوه اعزام ورزشکاران به ریو افزود: رشته های مختلف در یک دوره زمانی محدود به میدان می روند که به غیر از ورزش‌های تیمی که مبارزات آن زمان بیشتری طول می کشد، ورزش‌های انفرادی حداکثر سه تا چهار روز بطول خواهد انجامید. همچنین اختلاف ساعت تهران با ریو ۸ ساعت و نیم است و ساعت ما جلوتر از کشور مقصد است که در اعزام تیم‌ها لحاظ شده است. اعزام ها در ۱۸ گروه انجام و بازگشت در ۱۷ گروه صورت می گیرد که ورزشکاران طبق برنامه یک  یا دو روز بعد از مسابقات خود با توجه به برنامه پرواز به تهران باز می گردند.

وی تصریح کرد: تعامل و هماهنگی خوبی با کمیته ملی المپیک داریم و تمام سعی ما بر آن است که ورزشکاران با دو یا نهایت سه پرواز از تهران راهی سائوپولو و سپس راهی ریو شوند.

سجادی در خصوص پیش‌بینی از نتایج ورزشکاران در المپیک ریو گفت: ما در ۱۴ رشته ورزشکار داریم که البته رشته های مدال آور ما کاملا مشخص است. خوشبختانه تمامی اعضای کاروان اعزامی از جمله مسئولان فدراسیون، مربیان و ورزشکاران تجربه کافی از حضور در میادین بزرگ همچون المپیک و آسیایی را دارند. این تجربیات نسبت به دوره های قبل یک استثناست.

معاون وزیر وزرش افزود: خیلی موافق پیش بینی عدد و ارقام نیستم اما انتظار می رود در رشته های کشتی آزاد و فرنگی، وزنه برداری و تکواندو که همواره در بازیهای المپیک حضور داشت و موفق بوده شاهد موفقیت باشیم. البته رقبای ما هم بیکار نیستند و آنها هم با توجه به شرایط موجود برای کسب مدال خواهند جنگید اما در مجموع می توان گفت که کاروان ورزش ایران در شرایط کنونی نسبت به دوره های قبل از وضعیت بسیار بهتری برخوردار است.

سجادی به رشته های دیگر هم اشاره کرد و گفت: ما در رشته های دوومیدانی، تیراندازی و والیبال هم امید داریم. ضمن اینکه تیم ملی والیبال ایران به هیچ عنوان زنگ تفریح رقبا در المپیک نیست و حتی تیم برزیل به عنوان میزبان المپیک از والیبالیست های ایران دعوت کرده تا با حضور در ریو و قبل از آغاز المپیک دو دیدار تدارکاتی را برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: روند مدال آوری ما از هفته دوم بازیهای المپیک آغاز خواهد شد، چراکه طبق برنامه، مسابقات رشته‌های مدال آور ما مثل کشتی، وزنه برداری و تکواندو از هفته دوم آغاز و تا پایان المپیک به طول خواهد انجامید.

معاون وزیر ورزش در خصوص دوپینگ ورزشکاران روسیه و محرومیت رشته دو و میدانی این کشور از المپیک، گفت: ما در جهت آشنایی مربیان و ورزشکاران اقدامات مختلفی انجام دادیم و حتی با معرفی لیست داروهای ممنوعه اعلام شده از سوی نادو به فدراسیون ها سعی شده تا این مساله به حداقل برسد. البته روسها در این زمینه بصورت سازماندهی شده و توسط متولیان ورزشی خود مرتکب تخلف شدند که به نظر من به جز دوومیدانی باید تمامی رشته های این کشور با محرومیت مواجه می شد. البته این پرونده هنوز بسته نشده و ورزش روسیه ممکن است تا هفته آینده با محرومیت‌های دیگری مواجه شود.

کد خبر 3720221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha