۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۲۲

آیین اختتامیه جشنواره موسیقی « لیلم» در ساری آغاز شد

آیین اختتامیه جشنواره موسیقی « لیلم» در ساری آغاز شد

ساری - آیین اختتامیه اولین جشنواره سراسری موسیقی بومی و محلی لیلم با حضور هنرمندان و مسئولان در ساری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عصر جمعه در مراسم اختتامیه جشنواره سراسری موسیقی بومی و محلی لیلم گفت: سن پیشکسوتان موسیقی بومی و محلی بالا رفته و این امر نگران کننده است، باید قدر آنان را دانست.

احد جاودانی با تقدیر از هنرمندان و عوامل برگزاری جشنواره اظهار داشت: امیدواریم با حمایت های همه مسئولان و هنرمندان، جشنواره موسیقی بومی و محلی در استان سالانه برگزار شود.

محمد غلامی دبیر جشنواره گفت: ایجاد فضایی برای شناسایی و تشویق استعداد جوان و نسل آینده موسیقی مازندران، بازشناخت راوایان موسیقی، ایجاد انگیزه بین هنرمندان، جمع آوری آثار جشنواره به صورت مکتوب و مستند از اهداف جشنواره است.

وی اظهار داشت: ایده جشنواره از سال ۹۳ مطرح و توسط شورای سیاستگذاری و اساتید موسیقی مازندران پیگیری شد و زمان برگزاری آن ابتدا اردیبهشت امسال بود و بنا داریم هر ساله در اردیبهشت ماه آن را برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: آثار خوبی به جشنواره ارسال شد و برای اینکه به اهداف جشنواره نزدیک شویم، گروه هایی برای شناسایی هنرمندان گمنام تشکیل و آثارشان به جشنواره ارسال شده است.

غلامی یادآور شد: ۲۵۴ هنرمند به جشنواره آثار ارسال کردند و در مجموع ۵۸ نفر و ۱۲ گروه به جشنواره راه یافته اند . در رشته آواز بیشترین شرکت کنندگان را شاهد هستیم.

این جشنواره با هدف ارتقای موسیقی بومی مازندران، کشف استعدادهای جوان و معرفی این موسیقی تبارمند به دیگر اقوام کشور از روز سه شنبه در ساری آغاز شد و در بخش رقابتی در هشت رشته دوتار، دسرکوتن، للـه‌وا، قرنه، کمانچه محلی، سرنا، لگن و آواز محلی هنرمندان به رقابت پرداختند.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی بومی مازندران «لیلِم» با حضور گسترده هنرمندان سراسر استان و مسئولین آغاز شد و در این برنامه منتخبین رشته‌ها معرفی می‌شوند و گروه‌های منتخب به اجرای برنامه می‌پردازند.

کد خبر 3720503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha