۱ مرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۲۹

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

موسیقی نواحی هویت ایران است

موسیقی نواحی هویت ایران است

ساری - مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسیقی نواحی را موسیقی هویتی و شایسته حمایت دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، طالبی عصر جمعه در آیین اختتامیه جشنواره موسیقی لیلم در ساری با تبریک به مناسبت برگزاری جشنواره موسیقی مازندران، برگزاری آن را کار بزرگی دانست و اظهار داشت: حوزه موسیقی مازندران غنی است.

وی با اشاره به اینکه موسیقی نواحی، موسیقی هویتی مردم ایران است افزود: حمایت از موسیقی نواحی، سیاست غالب وزارت ارشاد است و جشنواره ملی موسیقی نواحی را نیز برگزار کرده ایم.

طالبی عنوان کرد: سیکل اقتصادی موسیقی نواحی وجود دارد و باید از آن حمایت شود و موسیقی نواحی مورد اقبال مردم و جشنواره های خارج از کشور است.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: موسیقی نواحی همواره مورد اقبال جشنواره های خارجی است و از اینرو برخی مدیران جشنواره های خارجی نیز به جشنواره های کشور دعوت شده اند.

طالبی افزود: تنوع موسیقیایی ایران بالا است و این سبب تدوین برنامه جامع در حوزه موسیقی شده است و در قالب بخشنامه ای به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ می شود.

وی یادآور شد: امیدواریم جشنواره موسیقی لیلم به صورت منطقه ای درآید و باید همه موسیقی نواحی کشور به جشنواره ملی نواحی راه یابند و از آنان حمایت شود.

وی تصریح کرد: برگزیدگان جشنواره باید به جشنواره ملی راه یابند و باید آثارشان در جشنواره های ملی نیز عرضه شود.

در این جشنواره از برگزیدگان بخش های مختلف تقدیر شد.

کد خبر 3720525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha