۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر مطرح کرد:

کاهش خروجی مواد و مشتقات نفتی به گودال در جزیره خارگ

کاهش خروجی مواد و مشتقات نفتی به گودال در جزیره خارگ

بوشهر - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: خروجی مواد و مشتقات نفتی به گودال در جزیره خارگ به مراتب کمتر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان بوشهر، حسین دلشب اظهار داشت: شرکت نفت فلات قاره خارگ در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست دریایی خلیج فارس اقدام به جمع آوری خروجی پساب صنعتی کارخانه درود دو این شرکت که به دریا سرازیر می شد، کرد.

وی بیان کرد:در حال حاضر دارای سه کارخانه بهره برداری و پالایش نفت در سطح جزیره به نام های کارخانجات درود یک، دو و سه است که کارخانه درود ۱ و ۲ آب و مشتقات نفتی خود را به دو گودال سوز وارد کرده که بعد از دو فاز شدن آب روانه دریا می شود. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: کارخانه درود ۳ دارای سیستم تصفیه پساب صنعتی مجهزی است که عملیات تصفیه پساب صنعتی کارخانه درود ۳ را انجام داده و بعد از اینکه مواد و مشتقات نفتی از آب جدا می شود، آب با درجه خلوص بالا به سمت دریا سرازیر می شود.

دلشب افزود: در راستای اجرای این برنامه های محیط زیستی، شرکت نفت فلات قاره خارگ با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و اداره حفاظت محیط زیست خارگ اقدام به تعمیرات اساسی سیستم تصفیه پساب صنعتی کارخانه درود یک کرد که در حال حاضر خروجی مواد و مشتقات نفتی به گودال به مراتب کمتر شده است و در نتیجه آب خروجی به دریا دارای آلودگی به مراتب کمتری است.

وی ادامه داد: همچنین با ایجاد یک خط لوله ۶ اینچ، خروجی حاصل از کارخانه درود ۲ را به سیستم تصفیه پساب صنعتی کارخانه درود ۳ متصل کرده است که به صورت آزمایشی از ابتدای اردیبهشت ۹۵ و به صورت دائم از ابتدای تیرماه راه اندازی  و عملیاتی شده است و بدین ترتیب خروجی کارخانه درود ۲ به دریا را کاملا بسته است که نتیجه آن حفظ منابع آب و خاک و موجودات بستر دریا و همچنین حفظ کلونی مرجان های دریایی اطراف جزایر خارگ و خارگو است. 

کد خبر 3722918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha