۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۶

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پزشکی ایران:

تدوین آیین نامه های اجرایی برای تسریع اجرای سند دانشگاه اسلامی

تدوین  آیین نامه های اجرایی برای تسریع اجرای سند دانشگاه اسلامی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران خواستار تدوین آیین نامه های اجرایی برای تسریع در روند اجرای سند دانشگاه اسلامی شد .

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با برگزاری دوره دانش افزایی در مشهد مقدس، نشست هم اندیشی استادان با موضوع «بحث و گفتگو پیرامون سند دانشگاه اسلامی» با حضور حجت الاسلام  شاطری دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها برگزار شد.

حجت الاسلام  عیسوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران به اهمیت انتخاب این موضوع در نشست های هم اندیشی استادان اشاره کرده و خواستار توجه سطوح مختلف دانشگاه به محتوای این سند و تدوین آیین نامه های اجرایی برای تسریع در روند اجرای آن شد.

در ادامه حجت الاسلام روح الله شاطری با تبیین ابعاد مختلف سند به بهره گیری کارشناسی از نظرات نخبگانی اساتید دانشگاه و استفاده از ظرفیت های فکری حوزه و دانشگاه  در تدوین سند دانشگاه اسلامی اشاره کرد.

 وی لزوم توجه به مفهوم عمیق اسلامی شدن دانشگاهها در همه زمینه ها و  تبیین صحیح مفاهیم این سند ملی را یادآور شد.

دبیرشورای اسلامی شدن دانشگاه ها همچنین به برخی ابهامات و سئوالات اساتید درباره مفاد این سند و اجرای آن ارائه پاسخ داده و بر لزوم مشارکت فعال اساتید دانشگاه و مدیران مجموعه ها برای موفقیت در اجرای سند تاکید کرد.

همچنین اساتید شرکت کننده با بیان دغدغه های اساسی خود بویژه در اجرای سند دانشگاه اسلامی و چگونگی انجام وظایف محوله دستگاههای اجرایی برای تحقق مفاد این سند راهکارهایی ارائه دادند.

در پایان با ایجاد تفاهم نسبی درباره محتوای سند دانشگاه اسلامی نسبت به تشکیل نشست های تکمیلی و تبیین ابعاد و بخش های گوناگون آن بویژه برای مدیران دانشگاه علوم پزشکی ایران و مراکز تابعه تاکید شده و به عنوان یک دغدغه در سطح دانشگاه دنبال شود.

کد خبر 3724055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha