۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۸

با حضور معاون قرآنی وزیر ارشاد؛

پوستر مسابقات شوق تلاوت رونمایی شد

 پوستر مسابقات شوق تلاوت رونمایی شد

با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پوستر دومین دوره طرح ملی شوق تلاوت در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پوستر دومین دوره طرح ملی شوق تلاوت با حضور حجت الاسلام و المسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت، سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی رونمایی شد.

در این مراسم حسین مقدم کیا دبیر طرح ملی شوق تلاوت اظهارداشت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم از سال ۹۱ در کشور آغاز شده و امروز با گذشت ۴ سال شاهد اجرای آن در ۱۸ استان و ۲۱ شهرکشور هستیم.

وی افزود: این طرح با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی و آموزش تخصصی قرائت قرآن ویژه نوجوانان پسر هشت تا ۱۴ سال در سه دوره سه ساله تدوین و در حال اجراست.

مقدم کیا بیان کرد: در سه ساله دوم موضوع معرفی و پرورش نوجوانان در سطح کشور و سه ساله سوم معرفی در سطح بین المللی عملیاتی می شود که در حال حاضر مرحله اول به پایان رسیده است.

حسین مقدم کیا گفت: بالغ بر ٤٠٠ نفر در دوره نخست این طرح شرکت کردند.

مقدم کیا از اجرای دو طرح مهم دیگر در کنار طرح ملی تلاوت خبرداد و اظهارداشت: دو طرح مهم «ابرار» به مدت یک سال برای کسانی که با قرآن اشنا نیستند و «ملکوت» برای کسانی که قرآن آنها قوی نیست اما روان خوانی و روخوانی را بلدند اجرا می شود.

وی اضافه کرد: همچنین جلسات هفتگی قرآنی برای پرورش نوجوانان به صورت کلاسیک و سنتی، محفل و همایش های قرآنی در حرم های مطهر ائمه معصومین(ع) در عراق، قم، مشهد و شیراز با تلاوت نوجوانان قاری از دیگر برنامه های در دست اجراست.

وی افزود: برآورد ما شرکت ٢ هزار شرکت کننده در این طرح است، ظرفیت طح ملی تلاوت افزایش یافته است و ٢ هزار و ٤٠٠ نفر در بخش های ابرار ، ملکوت و طرح ملی تلاوت در ١٨ استان و ٢٣ شهر در حال یادگیری آموزش های مختلف قرآن هستند.

مقدم کیا اظهار داشت: این مسابقات در سه رشته حفظ، مفاهیم و قرائت برگزار می شود در حال حاضر ٢ هزار نخبه قرآنی در سراسر کشور داریم و هرسال نیز این مسابقه با حضور این برگزیدگان جهت ایجاد انگیزه در آنها برگزار می‌شود. ثبت نام این مسابقه از ابتدای مردادماه آغاز شده است، مرحله اول این مسابقه در شهریورماه در مؤسسات مجری، مرحله دوم در جزیره کیش و مرحله سوم و نهایی، اسفندماه در کشور عراق و در محل عتبات عالیات و به میزبانی خادمان حرم حضرت ابواالفضل (ع) برگزار می‌شود.

کد خبر 3725142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha