نصرالله در بزرگداشت شهید ابوخلیل:

ارتباط سعودی و اسراییل از قبل بود و الان علنی شده است

ارتباط سعودی و اسراییل از قبل بود و الان علنی شده است

فلسطین نیز که مسأله اصلی است و صهیونیست ها آن را اشغال کرده اند و به مقدسات آن اهانت می کنند، به یک امر عادی تبدیل شده است و این موضوع در نشست سران اتحادیه عرب که اخیرا برگزار شد، مشهود بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان امروز جمعه در مراسم بزرگداشت «حاج اسماعیل زهری» ملقب به «ابو خلیل» فرمانده مجاهد مقاومت سخنرانی کرد.

بر اساس این گزارش سید حسن نصرالله در این سخنرانی اظهار داشت: حاج اسماعیل الزهری از برادران مجاهدی بود که از همان ابتدای شکل گیری مقاومت و در سال ۱۹۸۲ به مقاومت پیوست و در میدان حاضر بود. حاج اسماعیل در برخی از بخش ها و محورها به عنوان فرمانده ایفای نقش کرد و در شماری از عملیات ها نیز مشارکت داشت و جنگید.

وی در ادامه سخنان خود افزود: حاج زهری در جنگ ۳۳ روزه مانند دیگر فرماندهاننقش اساسی داشت و در کسب پیروزی نقش ایفا کرد. وی همچنین مسئولیت یکی از یگان های موشکی را نیز برعهده داشت.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: حاج زهری در همه شرایط حتی در تنهایی و در دوران بیماری سخت نیز، فعالیت هایش را ادامه می داد و ما با وجود فرماندهانی صبور، صادق، متواضع، پاک و مخلص برای خدا مانند حاج اسماعیل زهری پیروز می شویم.

دبیر کل حزب الله عنوان کرد: تضمین واقعی، همین مقاومت برای محافظت از لبنان به عنوان بخشی از معادلات ارتش و مردم است. مقاومت باید به دلیل محافظت از لبنان مورد حمایت قرار گیرد. 

وی در ادامه گفت: ما در منطقه ای هستیم که امت، کشور، اتحادیه عرب، امنیت ملی و منافع مشترک در آن معنا ندارد؛ تا جایی که مسأله فلسطین نیز که مسأله اصلی است و صهیونیست ها آن را اشغال کرده اند و به مقدسات آن اهانت می کنند، به یک امر عادی تبدیل شده است و این موضوع در نشست سران اتحادیه عرب که اخیرا برگزار شد، مشهود بود.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: بدترین تغییر و تحول در حالت اعراب در برهه کنونی این است که روابط سعودی ها و اسرائیلی ها که تا پیش از این مخفیانه صورت می گرفت، الان آشکار شده است. 

وی همچنین اظهار داشت: سفر ژنرال سعودی به اسرائیل به معنای شروع رابطه طرفین نیست بلکه این رابطه از قبل وجود داشته است اما الان علنی شده است.

دبیرکل حزب الله بیان داشت: ارتباط شاهزاده و ژنرال سعودی با اسرائیلی ها مخالف سیاست های سعودی ها نیست بلکه آغازی است برای انتقال این رابطه از حالت مخفیانه به حالت آشکار و علنی. 

وی افزود: هنگامی که سعودی ها قصد می کنند با اسرائیل گفتگو کنند، رابطین این گفتگوها پول های بسیاری دریافت می کنند؛ زیرا این اقدام به نفع اسرائیل است. عربستان روابط خود را با اسرائیل عادی سازی می کند و پس از آن نیز به صدور فتوا مبادرت می ورزد و برخی در این کشور برای تشریع این فتواها آماده می شوند.

سید حسن نصرالله همچنین بیان داشت: خطرناک ترین نکته در عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل، گمراه کردن فکری و فرهنگی است که با روند عادی سازی روابط طرفین همراه خواهد بود. 

وی همچنین گفت: ما با یک مصیبت فقهی و فرهنگی مواجه خواهیم شد؛ زیرا مطلوب طرفین این است که قانونا اسرائیل مقبول گردد و به رسمیت شناخته شود. 

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل باید از سوی علما، فقیهان، روشنفکران، خواص و گروه های سیاسی محکوم گردد.

وی در ادامه تاکید کرد: با وجود شرایطی که در کشورهای عربی وجود دارد، پایبندی ما به مقاومت و همچنین آرمان فلسطین افزایش می یابد. گزینه فلسطینی ها هم مشخص و معروف است؛ گزینه آنها شیوه و روش شهید «محمد الفقیه» است. 

سید حسن نصرالله عنوان کرد: در خصوص موضع اسرائیل و فلسطین، حق و باطل مشخص است و مجالی برای متحیر شدن در تشخیص حق و باطل در این مورد وجود ندارد. 

وی افزود: سعودی ها نسبت به تداوم جنگ ها در تمامی میدان ها و مخالفت با گفتگو در بحرین، یمن و سوریه پافشاری دارند؛ آنها فقط به سمت اسرائیل می روند و این کار را رایگان و بدون چشم داشت انجام می دهند.

دبیرکل حزب الله گفت: در حق مردم یمن جنایت می شود و داعش با پوشش و حمایت سعودی ها در الصراری کشتاری را مرتکب می شوند. فرهنگ سعودی، وهابیت، داعش و جبهه النصره با هم یکسان است حتی اگر اسامی آنها تفاوت داشته باشد.

وی همچنین اظهار داشت: متحصنین در بحرین تاکنون مانع از بازداشت شیخ عیسی قاسم توسط آل خلیفه شده اند. ما همبستگی و همراهی خود را با شیخ عیسی اعلام می داریم. 

سید حسن نصرالله بیان داشت: وزیر خارجه عربستان سعودی خود را ولی و حاکم مردم سوریه قرار داده است. پیشنهاد عادل الجبیر به روسیه خنده دار بود. آیا وزیر سعودی و حاکمان وی تصور می کنند که می توانند به مردم جهان بخندند؟ 

وی همچنین تصریح کرد: اهمیت رویدادهای اخیر در حلب سوریه این است که با نابودی طرح های منطقه ای و آرزوهای امپراطوری مرتبط بود.

دبیرکل حزب الله همچنین خطاب به سعودی ها اظهار داشت: طرح شما آینده ای ندارد ولی شما فرصت دارید که در یمن، بحرین و سوریه پای میز مذاکره بنشینید؛ در غیر این صورت شکست خواهید خورد.

وی در رابطه با مسائل داخلی لبنان نیز گفت: ما از دولت می خواهیم که در برابر وضعیت منطقه القجر که تحت حاکمیت لبنان است، موضعی اتخاذ کند. 

سید حسن نصرالله افزود: اقدامات اسرائیل در بخشی از لبنان به نام منطقه القجر باید توسط دولت و مردم لبنان رصد شود. زیرا این منطقه را سازمان ملل به عنوان بخشی از سرزمین لبنان می شناسد.

وی در ادامه تصریح کرد: از دولت می خواهیم که مواضع خود را که در موریتانی اعلام شد، اصلاح کند؛ زیرا مردم موریتانی مردمی عزیز هستند.

کد خبر 3726900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha