۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۰

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان:

خسارتهای طوفان اخیر در سیستان ۶۰۰میلیارد ریال اعلام شد

خسارتهای طوفان اخیر در سیستان ۶۰۰میلیارد ریال اعلام شد

زاهدان-مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: طوفان اخیر در منطقه سیستان ۶۰۰میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت

غلامرضا اربابی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: براساس ارزیابی‌های به عمل آمده، در اثر وزش توفان در یک ماه گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال به اراضی باغی زراعی و تاسیسات شهری در این شهرستان خسارت وارد شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شرایط نامساعد جوی که به مدت ۵ روز در منطقه جریان داشت موجب افزایش غلظت ریزگردها، لغو پروازها، اختلال در تردد جاده‌ای و تشدید بیماریهای تنفسی در منطقه شد.

وی با اشاره به اینکه مردم سیستان در حالی  این بحران زیست محیطی را پشت سر گذاشتند که تبعات ناشی از آن هنوز در منطقه قابل لمس است تصریح کرد: محصولات زراعی، باغی و تاسیسات زیربنایی در این مدت بشدت آُسیب دیده است.

اربابی خاطرنشان کرد:  شرایط جوی منطقه ایجاب می‌کند تا کشاورزان در نوع کشت و همچنین بیمه محصولاتشان توجه ویژه ای داشته باشند تا در بروز چنین شرایطی متحمل خسارات کمتری شوند.

وی بیان کرد: وضعیت نامساعد جوی نیز در جنوب استان به راه های روستایی، پل ها، معابر شهری، شبکه های برق، واحدهای مسکونی خسارتی را وارد کرده است که بزودی برآورد می‌شود

کد خبر 3729009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha