۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۴۲

دوازدهمین دوره جایزه ادبی «واو» برگزیدگان خود را معرفی کرد

دوازدهمین دوره جایزه ادبی «واو» برگزیدگان خود را معرفی کرد

برگزیدگان دوازدهمین جایزه ادبی «واو» طی مراسمی، لوح و تندیس خود را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، دیروز ۱۰ مردادماه طی مراسمی که در کافه مارکوف به مناسبت تولد محمود دولت آبادی برگزار شد، برگزیدگان جایزه واو لوح و تندیس خود را دریافت کردند.

در ابتدای این مراسم، فائزه سیدشاکری، دبیر این جایزه ضمن اعلام این مطلب که دوازدهمین دوره جایزه، این روز به پایان می‌رسد و سیزدهمین دوره آغاز می‌شود، گفت: تصمیم گرفتیم این روز، روز تولد محمود دولت آبادی بزرگ باشد و به همین دلیل این جایزه به نام محمود دولت آبادی است.

وی همچنین از زنده‌یاد فتح الله بی‌نیاز و توجه وی به «واو» سخن گفت و افزود: جایزه امسال همچنان به یاد فتح الله بی‌نیاز تقدیم برگزیدگان می‌شود.

شاکری از حسن کیائیان، مدیر نشر چشمه خواست تا با توجه به اینکه بیشترین تعداد آثار دولت آبادی در این نشر به چاپ رسیده است، از سابقه دوستی و همکاری با این نویسنده بگوید. کیائیان هم از زمانی گفت که «جای خالی سلوچ» را قبل از ناشر بودن خوانده و پس از ناشر شدن به دنبال او رفته و تا امروز که آخرین اثر دولت آبادی را با نام «بنی آدم» به چاپ رسانده، در کنار او بوده است.

پس از آن علیرضا زرگر دوست فتح الله بی‌نیاز و مدیر جایزه مهرگان از یادنامه‌ای گفت که برای این منتقد فقید جمع آوری شده و در حال حاضر در انتظار مجوز است.

قبل از معرفی برگزیدگان، شاکری با یادآوری سوء‌استفاده از نام «واو» توسط کمپینی تازه کار، از نویسندگانی که حامی جایزه و عنوان آن بودند و با امضای خود به اعتراض این جایزه پیوستند، تشکر کرد. سپس با قرائت بیانیه به وسیله یکی از داوران برگزیدگان جایزه معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، رمان «فیل‌ها» برای آفرینش شخصیتی خاص، شیوه روایتی قابل توجه، اهمیت به قصه و زبان سالم، به عنوان بهترین رمان متفاوت سال ۱۳۹۳ معرفی شد و «شاهرخ گیوا» لوح و تندیس و جایزه نقدی خود را از دست همسر فتح الله بی‌نیاز دریافت کرد.

همچنین لوح اثر متفاوت شایسته تقدیر به «عالیه عطایی» برای رمان «کافورپوش» به دلیل روایتی دوگانه و گمراه کننده، موضوعی خاص و شیوه روایتی در خور شخصیت اهدا شد. در نهایت امیر حسین‌زادگان، مدیر نشر ققنوس برای دومین سال پیاپی، به عنوان بهترین ناشر بهترین رمان متفاوت سال لوح و تندیس خود را دریافت کرد.

همچنین لوح و تندیس برگزیدگان دوره یازدهم این جایزه نیز اهدا شد.

رمان «سنگ و سایه» نوشته محمدرضا صفدری، بهترین اثر متفاوت سال ۱۳۹۲ و «حالم قرن چندم توست» اثر متفاوت شایسته تقدیر دوریازدهم این جایزه بودند.

کد خبر 3729155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha