۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۶

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه خبر داد:

رشد ۱۱ برابری پهنای باند اینترنت در استان کرمانشاه

رشد ۱۱ برابری پهنای باند اینترنت در استان کرمانشاه

کرمانشاه- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از رشد ۱۱ برابری پهنای باند و افزایش ۸ برابری مشترکین اینترنت پرسرعت در استان طی دو سه سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار بهنیا امروز سه شنبه در همایش «توسعه فناوری اطلاعات با محوریت شهر هوشمند» که با حضور نمایندگان شرکت HUAWEI  روسای پارک‌های علم و فناوری غرب کشور و سایر  مسئولان در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: شرکت HUAWEI همواره در دوران تحریم‌های ظالمانه و شرایط سخت همراه کشور ما بوده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه افزود: در سال ۲۰۱۲ یکی از کشورهای جهان تصمیم به پیاده کردن حکمرانی خوب گرفت و درز قدم اول به لزوم تعریف این حکمرانی خوب رسید و آن را نظامی یافت که مردم آن حکمرانی را از آن خود بدانند اما برای تحقق این حکمرانی  باید نظامی پاسخگو، شفاف، کارآمد، صریح، سریع و خلاق باشد.

بهنیا با ادامه توضیحات در خصوص مثال فوق افزود: این کشور در نهایت استفاده مناسب از ارتباطات و فناوری اطلاعات  را به عنوان راهکاری سهل‌الوصول دانست و در سال ۲۰۱۳ عملیات اجرایی آن را شروع کرد و در کمتر از سه سال در بسیاری از شاخص‌های توسعه توفیق حاصل کرد از جمله رضایتمندی ۹۸ درصدی مردمش را کسب کرد، رشد بسیار فزاینده‌ای در تولید ثروت، اشتغال، کنترل فساد اداری، کاهش فقر و... کسب شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه حوزه ICT را موتور پیشران توسعه دانست و بیان کرد: بسیاری از شاخص‌های توسعه  را با ICT می‌سنجند.

بهنیا در خصوص اینترنت اشیاء گفت: اینترنت اشیاء تحولات چشمگیری را در دنیا ایجاد کرد  و این مهم سه رکن با این مضمون که «هر چیز در هر زمان و هر مکان قابل نظارت و کنترل باشد» را دارد.

وی از رشد ۱۱ برابری پهنای باند استان و افزایش ۸ برابری مشترکین اینترنت پرسرعت طی دو سه سال اخیر خبر داد و تاکید کرد: همه ما باید آمادگی کامل برای بهره‌برداری مناسب و هوشمندانه از امکانات موجود را داشته باشیم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه ضمن تاکید بر لزوم ارتقا حوزه ICTاستان  گفت: پست بانک آمادگی کامل برای  مشارکت در این حوزه را دارد.

کد خبر 3730081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha