۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۲

در اعتراض به مشکل مالیاتی صورت گرفت؛

تجمع اعضای انجمن صنفی آبیاری تحت فشار مقابل جهاد کشاورزی همدان

تجمع اعضای انجمن صنفی آبیاری تحت فشار مقابل جهاد کشاورزی همدان

همدان - اعضا انجمن صنفی آبیاری تحت فشار و اعضای شرکت‌های آبیاری استان همدان در اعتراض به مشکل مالیاتی خود مقابل جهاد کشاورزی استان همدان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های آبیاری استان همدان ظهر سه شنبه در این تجمع با بیان اینکه با بحران به وجود آمده آب در کشور و دستورات مقام معظم رهبری در خصوص صرفه جویی و مدیریت بحران آب و همچنین تخصیص یارانه به بخش کشاورزی اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در استان همدان تقویت شد، عنوان کرد: کسری بودجه در برخی سالها باعث شده شرکت های مجری این طرح تا یک سال پس از اجرای پروژه حق الزحمه خود را دریافت نکنند.  

صفت الله مرادی با بیان اینکه حال پس از گذشت چندین سال از اجرای پروژه ها و قرارداد های منعقده شرکت ها، اداره کل امور مالیاتی استان همدان مدعی و متقاضی پرداخت جرایم و دیر کرد کسورات دریافت نشده شرکت ها است، گفت: شرکت‌ها توان پرداخت مالیات‌های تعیین شده را ندارد به طوری که برای یک شرکت ۴۰۰ میلیون تومان برآورد مالیاتی شده که توان پرداخت ندارد.

وی با ابراز ناراحتی در خصوص عقد قرارداد های جهاد کشاورزی استان همدان با کشاورزان که ۳۵ درصد زیر قیمت فهرست بها مصوب دولت صورت گرفته است، عنوان کرد : در صورت عدم پرداخت اصل و جرایم، شرکت های استان با حداقل تعداد ۲۰۰ نفر کارشناس و ۱۰۰۰ نفر نیروی فنی و متخصص و ۴۰۰۰ نفر نیروی کار غیر مستقیم دچار ورشکستگی و تعطیلی خواهند شد.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های آبیاری همدان با تأکید بر اینکه در ایران در هیچ استانی امور مالیاتی اقدام به دریافت مالیات از شرکت‌ها در زمینه آبیاری تحت فشار نکرده، افزود: همدان در این موضوع پیشتاز بوده و سفت و سخت ایستاده‌ است، در صورتی که اعتراض ما در اینجا جواب ندهد به استانداری مراجعه می‌کنیم، اگر آنجا نیز پاسخی دریافت نکنیم این موضوع را به مجلس و مراجع بالاتر می‌بریم.

مرادی با تاکید بر اینکه استان همدان در آبیاری تحت فشار از استان های پیشرو است، ادامه داد: استان های فارس، خراسان و همدان هرساله رتبه های اول تا سوم کشور را در این زمینه دارا هستند.  

وی با بیان اینکه هیچ کدام از استان های فارس و خراسان مشکل مالیاتی ندارند و هیچ گونه مطالبه ای از آنها نشده است، افزود: اعتراضات یک سال است که شروع شده و هماهنگی هایی نیز با مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری در راستای بهبود اوضاع صورت گرفته ولیکن مساعدات از سوی اداره مالیات طبق قانون انجام می شود.  

رئیس انجمن صنفی با بیان این موضوع که تخفیف های نا عادلانه ای که از سوی جهاد کشاورزی به شرکت های پیمانکاری تحمیل گردید سود بسیار ناچیزی عاید این شرکت ها کرد از سازمان جهاد کشاورزی خواستار رسیدگی به این حجم عظیم مشکلات شد.  

در جریان این اعتراضات هیچ گونه پاسخ و توضیحی از سوی مسئولین جهاد کشاورزی دریافت نشد.

کد خبر 3730114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha