۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۸:۳۴

تاجبخش فنائیان در گفتگو با مهر:

نگارش «سوء تفاهم» به پایان راه رسید/ سریالی در فضای دانشگاهی

نگارش «سوء تفاهم» به پایان راه رسید/ سریالی در فضای دانشگاهی

نویسنده و کارگردان سریال «سوء تفاهم» درباره فضای شخصیت های این مجموعه بیان کرد که قهرمان و ضد قهرمان و سایر شخصیت ها خاکستری هستند و سعی شده است که یک بعدی نباشند.

تاجبخش فنائیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نگارش فیلمنامه «سوءتفاهم» که قرار است خودش کارگردانی آن را بر عهده داشته باشد، گفت: «سوء تفاهم» در ۲۶ قسمت نوشته خواهد شد و تا الان ۲۵ قسمت از آن به نگارش درآمده است.

وی درباره داستان این سریال توضیح داد: فضای داستان این سریال به نوعی دانشگاهی است. قهرمان آن یک استاد دانشگاه است و طبعا مناسباتی با دانشجویان کلاس دارد که در این مناسبات با همکاران و مباحث آموزشی هم کشمکش هایی وجود دارد.

فنائیان درباره ضدقهرمان این داستان نیز بیان کرد: این استاد دانشگاه با شخصی که به عنوان ضدقهرمان داستان محسوب می شود و خارج از دانشگاه است درگیری هایی دارد. آن ضدقهرمان از سلامت رفتاری برخوردار نیست و به نوعی مشغول تخلف است. در کنار روابط این دو مسایل مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، عاشقانه و خانوادگی هم مطرح می شود.

وی در واکنش به رفتارهای قهرمان و ضدقهرمان داستان یادآور شد: تلاش شده است که شخصیت ها تک بعدی نباشند و همه مناسبات فردی و اجتماعی برای این منظور ترسیم شده است. قاعدتا همه آدم ها در عالم واقع خاکستری هستند و فرد بد مطلق یا خوب مطلق نداریم بلکه کارهای بد و خوب وجود دارد. درگیری بین اعمال می تواند در وجود یک نفر و یا در وجود دو نفر که در تقابل با هم هستند شکل بگیرد و من سعی کردم این واقعیت را در نظر بگیرم.

فنائیان درباره فضای این فیلمنامه اظهار کرد: خوشبختانه فرصت خوبی داشتم تا روی متن کار کنم و پردازشی روی مناسبات، شخصیت ها و پیچیدگی ها داشته باشم و حتی شخصیت قهرمان که استاد ادبیات در دانشگاه است گاهی از مباحث فرهنگی و حتی فلسفی نیز بهره بگیرد.

این کارگردان در پایان درباره زمان تولید این اثر عنوان کرد: اگر فرصتی را فراهم کنند من از یک هفته دیگر هم می توانم پیش تولید را شروع کنم چون کار آماده است اما چون خودم نویسنده بودم ممکن است هنگام کارگردانی تغییرات دیگری هم در کار داشته باشم.

کد خبر 3731121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha