۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۵۴

در دیدار با بشار اسد؛

بروجردی: تنها ملت سوریه سرنوشت خود را تعیین می کند

بروجردی: تنها ملت سوریه سرنوشت خود را تعیین می کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت تنها مردم سوریه می توانند سرنوشت کشور خود را تعیین کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد: هر طرفی که می خواهد بحران سوریه حل شود باید به واقعیت این کشور توجه کند و اجازه بدهد ملت سوریه سرنوشت این کشور را تعیین کند.

وی در کنفرانس خبری خود در دمشق افزود: سیاست های عربستان سعودی در منطقه در چارچوب عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی قرار دارد. ما هر گونه تلاشی را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی محکوم می کنیم و بر این باوریم که فلسطینیان می توانند با تلاش به حقوق خود برسند.

بروجردی بیان داشت: ما از تمامیت ارضی سوریه حمایت و طرح های آمریکا را برای تجزیه کشورهای اسلامی محکوم می کنیم. ملت سوریه هرگز اجازه تجزیه این کشور را نخواهد داد.
وی گفت: اشغالگران اسرائیلی و نیروهای اردنی از تروریست ها در درگیری های جنوب سوریه حمایت می کنند ولی تلاش تروریست ها در این منطقه به نتیجه ای نمی رسد.

بروجردی افزود: سازمان ملل تجربه زیادی در ایجاد مسیرهای امن برای ارسال کمک های بشردوستانه دارد و می توان از این تجربه در مناطق درگیر در اطراف حلب برای خارج کردن غیرنظامیان استفاده کند. 

کد خبر 3732237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha