۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۰

امام جمعه ابهر:

تلاش خبرنگاران باید در جهت حفظ وحدت و امنیت ملی باشد

تلاش خبرنگاران باید در جهت حفظ وحدت و امنیت ملی باشد

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: خبرنگار نباید هر خبری را که یقین به صحت آن ندارد منتشر کند و همه تلاش خبرنگاران باید در جهت وحدت، حفظ امنیت ملی، صفا و دوستی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر با تاکید بر اینکه انسان باغیرت اجازه ورود دشمن را به سیاست مملکت و به آب و خاک مملکت نمی‌دهد، افزود: این مطلب همان مسئله انقلابی بودن است که رهبر معظم انقلاب چندین بار به آن اشاره فرموده‌اند.

وی ادامه داد: انقلابی بودن هر شخص و ارگانی به حسب و شان همان شخص و ارگان است. انقلابی بودن یک نماینده مجلس در خانه ملت به درک درست از شرایط و نیازهای کشور و وضع قوانین در راستای مصالح ملی و به دور از کم‌ترین وام‌پذیری و وابستگی به گلوگاه‌های قدرت مالی و فساد است.

رحیمی افزود: مجلس باغیرت و انقلابی، در فکر مردم و حل مشکلات مردم است و قانونی وضع نمی‌کند که مردم را گرفتار کند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه یک حوزه دینی و فرهنگی و انقلابی در مقابل ناملایمات و ناهنجاری‌ها تلاش و کوشش می‌کند وگرنه انقلابی نیست، بلکه بی‌غیرت است افزود: انقلابی بودن قوه قضائیه نیز به برخورد به موقع و قاطع با انواع مفاسد اخلاقی، اجتماعی، اداری، اقتصادی و حتی سیاسی امنیتی است. اگر چه منشا فساد در درون خود قوه قضائیه باشد و قوه قضائیه و قوه مجریه و مقننه نیز باید با انقلابی عمل کردن، گره‌ها را بگشایند و نه اینکه به زندگی مردم گره بزنند.

رحیمی گفت: البته قوانین معمول و معقول حتما باید اجرایی و عملیاتی شود و انقلابی بودن دولتمردان به این است که علاوه بر پای‌بندی به آرمان‌های نظام و انقلاب و تبعیت‌پذیری تکلیف مدارانه از ولایت و رهبری نظام و اتخاذ روحیه خدمت خالصانه، بی‌منت و رعایت امانتداری، باید همواره و پیوسته با مظاهر فساد و زمینه‌ها و آبشخورهای اصلی آن در درون دولت بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد قاطع و به موقع کنند.

وی در ادامه با اشاره به ۱۷ مردادماه، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار گفت: خبرنگاران، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

امام جمعه ابهر  با بیان اینکه در دنیای کنونی که همگان سرگرم کار خویش‌اند و چندان به عملکرد حاکمان و نقد و بررسی آن‌ها توجه ندارد این خبرنگاران رسانه‌ها هستند که با تیزهوشی و دقت، نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می‌کنند، افزود: آن‌ها از یک طرف درد دل مردم را می‌شنوند و به مقامات انتقال می‌دهند و از سوی دیگر، پاسخ مسئولان را به آگاهی مردم می‌رسانند.

رحیمی افزود: حرفه خبرنگاری با خبر سر و کار دارد و فعالان این عرصه آن را به شیوه‌های مختلف به مخاطبان خود می‌رسانند. خبر باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا مورد توجه مخاطبان خود قرار گیرد.

وی ادامه داد: خبر خوب، خبری است که درست، روشن و جامع باشد. اگر خبر درست نباشد، مردم کم‌کم به خبررسان شک می‌کنند و منبع خبری خود را تغییر می‌دهند. خبرنگار نباید هر خبری را که یقین به صحت ندارد منتشر کند و همه تلاش خبرنگاران باید وحدت، امنیت ملی، صفا و دوستی باشد.

رحیمی از خبرگزاریهایی که اخبار نماز جمعه را منتشر می کنند به ویژه از خبرگزاریهای فارس، ایسنا، مهر، تسنیم، ایکنا، ایرنا، ابهر ۲۴، روزنامه ها و هفته نامه ها تشکر و  قدردانی کرد.

کد خبر 3732472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha