۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۱۸

هفته قهرمانی کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

هفته قهرمانی کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

بندرترکمن – هفته پنجم و قهرمانی مسابقات کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته پایانی این رقابت‌ها عصر جمعه ۷۲ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در هفت دور هزار و هزار و ۵۵۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان بیش از ۵۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت‌گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که طاهر گوگ نژاد با اسب رعد خراسان زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و بنیامین جرجانی با اسب سورن حمید و یاسر جرجانی با اسب آدوین به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر بود که نادر صالح پور با اسب پیر بابا عنوان اول را به دست آورد و ابراهیم قره داشلی با اسب شه راد و بنیامین جرجانی با اسب وفا خالق به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز نبرده به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که بنیامین جرجانی با اسب ال گاتادور موفق به کسب مقام اول شد و احمد پقه با اسب جان ثریا و نورمحمد بهادر با اسب پدرام به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه تا ۶ ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر شکل گرفت که آق اویلی بشگرد با اسب قره قیز زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و قربان محمد اودک با اسب نورقوش و عیدمحمد غراوی با اسب گلناز کیا به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و دو تا ۱۶ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب ماه سر نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و پیمان قلرعطا با اسب گل آیسا و بنیامین جرجانی با اسب کینگ کیا نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و هشت تا ۲۰ امتیازی برگزار کننده رقابت دور ششم به مسافت هزار و ۵۵۰ بودند که محمد خوجملی با اسب گلشاه مقام اول را کسب کرد و عبدالخالق چپرلی با اسب دومان سروین و مهرداد خوجملی با اسب جان کازاوی به ترتیب عنوان‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

در دور هفتم و پایانی اسب‌های ترکمن سه تا پنج ساله و ۲۴ تا ۳۰ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که یاسر جرجانی با اسب ژیگل ناز موفق به کسب مقام اول شد و بنیامین جرجانی با اسب آرچین حبیب ایشا و اسحاق یزدانی با اسب نور گزل به ترتیب دوم و سوم شدند.

گفتنی است؛ مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 3732695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha