۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۳۸

رئیس دانشگاه‌های فنی و حرفه‎ای کشور:

تفکر پشت میزنشینی فراموش شود/پنجه‌های کارآمد توسعه را سرعت می دهد

تفکر پشت میزنشینی فراموش شود/پنجه‌های کارآمد توسعه را سرعت می دهد

همدان- رئیس دانشگاه‌های فنی و حرفه‎ای کشور با بیان اینکه باید تفکر پشت میزنشینی فراموش شود، گفت: مدرک‌گرایی به یک معضل در کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود شفیعی ظهر چهارشنبه در سمینار «ارتباط دانشگاه با صنعت» در همدان با بیان اینکه این سمینارها مانند شمشیر دو لبه است، اظهار داشت: این سمینارها هم می‌تواند نتیجه مطلوب به همراه داشته باشد و هم باعث دلزدگی شود به همین دلیل باید خروجی سمینارها قابل لمس باشد.

رئیس دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای پاسخگوی نیازهای بازار و بیکاری هستند، ادامه داد: ۷۰ درصد دانشجویان فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند و باید تلاش کنیم حداقل تا پایان سال جاری این آمار به ۷۲ درصد افزایش یابد و روند پیشرفت در برنامه را شاهد باشیم.

شفیعی با تاکید بر اینکه مدرک‌گرایی به یک معضل در کشور تبدیل شده است، گفت: تربیت افراد تکنسین در برنامه چهارم توسعه مدنظر قرار گرفته بود، چراکه ایران کشوری در حال توسعه است.

وی با بیان اینکه با روند مدرک‌گرایی نمی‌توان تکنسین تربیت کرد چراکه امروز به دانشجویان آچار به دست نیاز داریم و باید تفکر پشت میزنشینی فراموش شود، گفت: باید فلسفه تکنسین‌پروری همگانی شود و اگر دیر بجنبیم این فلسفه به راحتی از بین می رود.

رئیس دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه باید به دنبال پرورش تکنسین‌های ۴ ساله بود، عنوان کرد: به دنبال پیاده کردن و تلفیق سیستم آموزشی فنی و حرفه‌ای کشورهای آلمان و چین هستیم.

شفیعی با تاکید بر اینکه کشور برای توسعه و پیشرفت به پنجه‌های کارآمد نیاز دارد، گفت: ۴۵۰ پرونده هیئت علمی فنی و حرفه‌ای در حال تطبیق و دریافت مهر وزارت علوم است.

رئیس دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: کارشناسان و کارشناسان ارشد بیشتر از دکترها به کار می آیند چراکه دکترها دیگر حوصله پوشیدن روپوش حضور در آزمایشگاه و سر و کله زدن با دانشجویان را ندارد.

وی با بیان اینکه شاهد خالی شدن صندلی‌های دانشگاه‌های بزرگ هستیم، گفت: مسئولان باید به دنبال تصویب قوانینی باشند که ارتقای جایگاه‌ و حقوق و مزایا به مدرک مرتبط نباشد.

کد خبر 3737521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha