۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۸

طبق گزارش اتحادیه جهانی کشتی؛

سوریان برای هشتمین مدال طلا به المپیک می‌آید

سوریان برای هشتمین مدال طلا به المپیک می‌آید

اتحادیه جهانی کشتی با انتشار گزارشی مبنی بر وضعیت اوزان ۵۹ و ۷۵ کیلوگرم به بررسی مدعیان اصلی کسب مدال در بازیهای المپیک ریو پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این گزارش ابتدا به تاریخ آغاز مسابقات کشتی فرنگی بازیهای المپیک اشاره شده و آمده است:

پیکارهای کشتی فرنگی وزن ۵۹ کیلوگرم ساعت ۱۰ تا ۱۹ روز یکشنبه ۱۴ آگوست با حضور۱۹ مدعی در استادیوم «کاریوکا ۲ » برگزار خواهد شد.

مدعیان اصلی:

حمید سوریان ، قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن از ایران باز به  المپیک آمده است. او به دنبال هشتمین قهرمانی در جهان و المپیک است. سوریان که در سال ۲۰۱۴ قهرمان جهان شد در مسابقات لاس وگاس در یک چهارم نهایی توسط روشن بایراموف از آذربایجان حذف شد.

سوریان که به زودی ۳۱ ساله می‌شود در دو مسابقه اول انتخابی المپیک نتیجه‌ خوبی نداشت و در آخرین فرصت توانست سهمیه المپیک بگیرد.

روشن بایراموف ، ۲۹ ساله در بازی‌های  المپیک پکن ۲۰۰۸ و لندن ۲۰۱۲ مدال نقره کسب کرد. او قصد دارد دومین مدال آور طلای آذربایجان در کشتی فرنگی بازی‌های المپیک باشد. پیش از این فرید منصور اف در المپیک آتن مدال طلای  المپیک را کسب کرده است. بایر اموف مقام قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۱ را نیز کسب کرده است. در مسابقات لاس وگاس بایراموف با یک خاک و سه بار انداز در ۳۲ ثانیه مغلوب اسماعیل بور رو مولینا کوبایی شد.

مبارزه طلبان:

اسماعیل بوررو مولینا، قهرمان جهان سال ۲۰۱۵ و ۲۴ ساله در دوران جوانی خود موفقیت‌های محدودی داشته است. او هم مانند بایراموف در یک سال اخیر به غیر از مسابقات جهانی لاس وگاس در هیچ مسابقه بین‌المللی بزرگ موفقیت نداشته است.

یون دون چول از کره شمالی، قهرمان جهان در سال ۲۰۱۳ است و مدال برنز مسابقات لاس وگاس را دارد. او در شانس مجدد با نتیجه‌ شش بر پنج حمید سوریان را شکست داده است و در یک هشتم نهایی با نتیجه‌ ۹ بر هشت به بایراموف باخت.

آلمات کیبسپایف از قزاقستان در بازی‌های  المپیک لندن ۲۰۱۲ مقام پنجم را کسب کرد. او در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و مسابقات جهانی ۲۰۱۰  مدال برنز گرفت. کیبسپایف در مسابقات گلدن گرند پری باکو توانست حریف خود تاسمورادف از ازبکستان را ضربه فنی کند.

شگفتی سازان:

استپان ماریانیان از روسیه در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۱۰ قهرمان شد، اما در مسابقات قهرمانی جهان در یک هشتم نهایی حذف شد. ماریانیان در مسابقات گرند پری اسپانیا در ماه جولای مینگیان سمنوف، قهرمان اروپا را با نتیجه‌ چهار بر دو شکست داد.

المورات تاسمورادف از ازبکستان در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ مدال برنز جهان را کسب کرده است. او در مسابقات پادوبنی در ماه ژانویه نایب قهرمان شد. المورات در مسابقات جهانی لاس وگاس بعد از باخت مقابل ایوو آنگلوف از بلغارستان به مقام یازدهم رسید.

کشتی‌گیر نینجا:

شینوبو اوتا، کشتی‌گیر ژاپنی به دلیل سبک کشتی‌اش غیر قابل پیش‌بینی است. او به کشتی‌گیر نینجا معروف است. او در مسابقات انتخابی المپیک حمید سوریان را با نتیجه‌ هفت بر چهار شکست داد و توانست سهمیه  المپیک ریو را کسب کند. او در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۴ توانست با نتیجه‌ ۱۰ بر شش یون را که قهرمان جهان شده بود شکست دهد.

در ادامه این گزارش به مدعیان وزن ۷۵ کیلوگرم نیز اشاره شده و آمده است:

رقابتهای وزن ۷۵ کیلوگرم کشتی فرنگی بازیهای المپیک با حضور ۲۰ مدعی از ساعت ۱۰ تا ۱۹روز یکشنبه ۱۴ آگوست برگزار می شود.

مدعیان اصلی:

رومن ولاسف، روس قهرمان جهان و  المپیک است. با این حال او از  المپیک لندن ۲۰۱۲ تا المپیک ریو ۲۰۱۶ کمی از مسیر موفقیت خود منحرف شده است.

ولاسوف که در سال ۲۰۱۱   قهرمان جهان شده بود، در سال ۲۰۱۳ در فینال قهرمانی جهان به کیم هیون وو، مدال آور طلای  المپیک ۲۰۱۲ باخت. در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ او در راند یک هشتم به اندی بیسک آمریکایی باخت و راه را برای آرسن جلفالاکیان باز کرد تا قهرمان جهان شود.

ولاسوف با پیروزی مقابل جلفالاکیان در لاس وگاس قهرمان شد. ولاسوف ۲۵ ساله در شش مسابقه اش ۴۰ امتیاز را کسب کرد و امتیازی از دست نداد.

مبارزه طلبان:

دوژان کارتیکوف ۲۷ ساله از قزاقستان توانست در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ کیم و جلفالاکیان را شکست دهد و در نهایت مدال برنز کسب کند. کارتیکوف در این مسابقات تنها در یک چهارم نهایی  با نتیجه‌ هفت بر صفر به ولاسوف باخت.

مارک مادسن از دانمارک در مسابقات  المپیک ۲۰۱۲ لندن مقام پنجم را کسب کرد. او در مسابقات لاس وگاس در یک چهارم نهایی با ضربه فنی به اندرو بیسک باخت. مادسن قبل از مسابقات ریو در جام پیتلاسینسکی یک بر صفر کیم را شکست داد.

کیم هیون وو ، کشتی‌گیر ۲۷ ساله از کره در سال ۲۰۱۳ قهرمان جهان شد و در همان سال مدال طلای بازی‌های آسیایی را کسب کرد. او در مسابقات لاس وگاس دهم شد. کیم مدال طلای  المپیک ۲۰۱۲ لندن را دارد. او قبل از بازی‌های ریو در  مسابقات آلمان و لهستان دوم شد.

شگفتی سازان:

آرسن جلفا لاکیان از ارمنستان از سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ جایگاه خوبی در مسابقات جهانی داشت، اما در مسابقات لاس وگاس نهم شد. او البته با چهار برد برای رسیدن به سهمیه ریو توانایی خود را بازیافت .

اندرو بیسک دو بار مدال برنز جهان را کسب کرده است و در یک هشتم نهایی مسابقات جهانی ۲۰۱۴ توانست ولاسوف را با نتیجه‌ ۶ بر ۶ شکست دهد. بیسک در مسابقات لاس وگاس از مادسن شکست خورد، اما او توانست سعید عبدولی قهرمان سال ۲۰۱۱ جهان را شکست دهد و مدال برنز کسب کند.

زورابی داتوناشویلی از گرجستان که مقام هفتم  المپیک لندن را دارد و ویکتور نمس از صربستان قهرمان مسابقات اروپایی زیر ۲۳ سال استعدادهای جوان این وزن هستند. آنها در مسابقات قهرمانی اروپا و انتخاب  المپیک اروپا پیروزی‌هایی‌ داشتند.

پدر خوشحال:

سلجوق جبی ۳۴ ساله ترک در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ قهرمان جهان شد و توانست مادسن و جلفالاکیان را شکست دهد ، ولی او پنج سال برای رسیدن به سومین قهرمانی جهان خود در لاس وگاس صبر کرد. او در لاس وگاس در وزن ۸۰ کیلوگرم که المپیکی نیست قهرمان شد، اما در  المپیک در وزن ۷۵ کیلوگرم شرکت می‌کند.

جبی بعد از کسب سهمیه المپیک، پسرش را بر روی تشک آورد تا با هم خوشحالی کنند.

کد خبر 3737654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha