۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در قزوین هشدار داد؛

تالاب «الله آباد» کانون ریزگردهای خطرناک شمال کشور خواهد شد

تالاب «الله آباد» کانون ریزگردهای خطرناک شمال کشور خواهد شد

قزوین- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در صورتی که روند خشک شدن و بی توجهی به این تالاب ادامه داشته باشد در آینده نزدیک این تالاب به کانون خطرناک ریزگردهای شمال کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار صبح پنجشنبه در جریان بازدید از تالاب الله آباد شهرستان آبیک قزوین اظهار داشت: تالاب الله آباد در صورتی که مورد توجه قرار گیرد می تواند ظرفیت بی نظیری در حوزه گردشگری طبیعی برای استان قزوین باشد اما اگر روند کنونی ادامه پیدا کند باید نگران هجوم ریزگردهای ناشی از خشکی این تالاب بود.

وی خاطر نشان کرد: دشت الله آباد با وجود تالاب بی نظیر آن باید احیاء شود و مسئولین مربوطه موظفند با ایجاد زیرساخت های لازم از بیابانی شدن این دشت و خشکی تالاب جلوگیری کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: امروزه کشور با مشکل ریزگردها دست و پنجه نرم می کند ومردم زیادی در کشور از مشکلات ناشی از ریزگردها رنج می برند اگرچه رفع ریزگردهای کنونی در اولویت است اما باید توجه داشت که در آینده نزدیک بسیاری از نقاط کشور نظیر همین تالاب الله آباد می تواند کانون خطرناک ریزگردها باشد.

ابتکار افزود: کشت گونه های گیاهی مناسب، جلوگیری از برداشت بی رویه آب در منطقه در یک پروژه مطالعه و آسیب شناسی می تواند آینده درخشانی را برای این تالاب ایجاد کند.

وی همچنین عنوان کرد: کارگروه مطالعه آسیب ها و فرصت های تالاب الله آباد در آینده نزدیک باید در قزوین تشکیل شود تا از ادامه این روند جلوگیری شود.

۱۱۰ گونه پرنده در تالاب الله آباد زندگی می کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه این بازدید با اشاره به این که تلاش اداره کل محیط زیست استان قزوین بر احیای این تالاب است افزود: این تالاب دارای دو اکوسیستم خشک و آبزیست ودر حال حاضر بیش از ۱۱۰ گونه پرنده در این تالاب مشاهده شده است که در صورت خشک شدن تالاب بخش قابل توجهی از آن ها از بین میروند.

شمسی پور ادامه داد: بسیاری از پرندگان این تالاب از گونه های کمیاب و نایاب در جهان هستند از این رو  با برنامه ریزی های انجام شده در تلاشیم تا از خشکی تالاب جلوگیری کرده و در صورت همراهی و مساعدت مسئولین سایت پرنده شناسی در این مکان تاسیس شود.

هشدار جدی برای جمعیت ۲۰ میلیونی تهران، البرز و قزوین

وی با تایید سخنان ابتکار خاطر نشان کرد: در حال حاضر بخشی از این تالاب بیابانی شده است که همین مسئله برای استان قزوین البرز و تهران ریزگردهایی به همراه داشت که در صورت ادامه این روند غیر قابل کنترل خواهد شد.

کد خبر 3738337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امید ,v[h ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
      0 0
      "کارگروه مطالعه آسیب ها و فرصت های تالاب الله آباد در آینده نزدیک باید در قزوین تشکیل شود تا از ادامه این روند جلوگیری شود." حتما در دولت بعدی! به جای شعار و تقصیرات را به گردن این وآن انداختن کاری به کنید.
    • مردم اصفهان ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
      0 0
      حالا برای گاو خونی چه کردید که می خواهید برای تالاب الله اباد انجام دهید