۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵

معاون وزیر ارشاد:

دولت دنبال تعطیل کردن رسانه ها نیست

دولت دنبال تعطیل کردن رسانه ها نیست

گرگان- معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت دنبال تعطیل کردن رسانه ها نیست اما حمایت خود را از رسانه های متخلف قطع می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین انتظامی، در نشست ظهر پنجشنبه با رسانه های استان گلستان، با بیان این که مدل های شفافی را در حمایت از رسانه ها پیاده کرده ایم، اظهار کرد: هدف ما حمایت از رسانه ها و استقلال آن ها از دولت است به همین دلیل نشریاتی که جدید وارد فضای رسانه ای می شوند ۶ ماه باید بدون دریافت یارانه فعالیت کنند تا با هدف دریافت یارانه وارد این فضا نشده و بتوانند بدون کمک دولت هم فعالیت کنند.

وی با اشاره به تلاش وزارت ارشاد برای ایجاد زمینه بیمه شدن خبرنگاران، افزود: بیمه مقررات خاص خود را داشته ولی با پیگیری های انجام شده پایگاه های خبری تحلیلی هم از همه حمایت های بیمه ای بهره مند شدند.

انتظامی از طرح رتبه بندی پایگاه های خبری تحلیلی و خبرگزاری ها خبرداد و گفت: بر اساس این رتبه بندی حمایت های مختلفی از دهک اول پایگاه ها انجام می شود و تا کنون ۳۰ پایگاه هم حمایت های عنوان شده را دریافت کرده اند.

وی مسئولیت بیمه خبرنگاران را بر عهده مدیران مسئول دانست و ادامه داد: به همکاران اعلام کردیم اگر خبرنگاری را بیمه کردید لیست بدهید تا مبلغ یارانه را واریز کنیم. سال ۹۲ حدود هزار نفر ثبت نام لیست داشتیم اما اکنون این تعداد به ۱۱ هزار نفر رسیده است.

وی با تاکید بر این که دولتی شدن بیمه، استقلال رسانه و خبرنگار را زیر سوال می برد، بیان کرد: خبرنگار تعریف خود را دارد و نباید با ویزیتور، حروف چین و یا موارد دیگر یکی دانست و هر کدام رسته خاص خود را دارند بر همین اساس خبرنگار کسی است که تمام وقت برای یک رسانه کار خبری داشته باشد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که دولت به دنبال تعطیل کرده رسانه ها نیست، افزود: اگر رسانه های کار حرفه ای انجام ندهد و فعالیت های آن با قانون مطابقت نداشته باشد از حمایت های وزارت خانه برخوردار نمی شود.

وی با تاکید بر این که اجازه نمی دهیم از خبرنگار سوء استفاده شود، ادامه داد: کمیته ای متشکل از نماینده وزارت ارشاد و نماینده رسانه ها تشکیل شده و در آن سوابق کاری خبرنگاران بررسی می شود تا افرادی که از خدمات بهره مند نشدند امتیاز بندی شوند. افرادی که حداقل ۲۵ امتیاز کسب کنند می توانند از بیمه درمان و کارت حرفه ای خبرنگاری برخوردار شوند.

انتظامی با بیان این که برای پایگاه های خبری هم امکان دریافت آگهی فراهم شده است، گفت: باید این فرهنگ در ادارات ایجاد شود که علاوه بر نشریات مکتوب در رسانه های مجازی معتبر هم می توانند آگهی داشته باشند.

وی اضافه کرد: ویژه نامه استانی نشریات کشوری نمی توانند آگهی های کشوری را چاپ کنند و توزیع آن ها نیز باید در لای روزنامه کشوری باشد. دلیل این اتفاق هم حمایت از نشریات محلی است.

وی از تدوین شیوه نامه همکاری با دفاتر استانی نشریات کشوری خبرداد و اظهار کرد: ما قصد دخالت در امور داخلی نشریات و رسانه ها را نداریم، آما آن ها که از قوانین تخطی کنند حمایت نخواهند شد.

کد خبر 3738492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha