۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۶

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۸۵۰۰ نشریه در کشور مجوز دارند

۸۵۰۰ نشریه در کشور مجوز دارند

چالوس - مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت و صدور مجوز برای هشت و ۵۰۰ نشریه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محرابی ظهر پنجشنبه در همایش بزرگداشت روز خبرنگار در چالوس بابیان اینکه هشت هزار و ۵۰۰ نشریه در کشور وجود دارد، گفت: رتبه‌بندی در سال ۹۴ در مورد روزنامه‌ها به شکل آزمایشی انجام شد و مهم‌ترین هدف آن نیز ساماندهی امکانات است بابیان اینکه خبرنگاری قابل پیش‌بینی نیست و همین مسئله گاهی باعث ناراحتی مسئولان است.

وی به تلاش دولت برای شفاف‌سازی در امر مطبوعات اشاره کرد و افزود: سایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به همین منظور ساخته‌شده است، اما تعداد بسیار کمی از خبرنگاران تاکنون به این سایت مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در شبکه‌های توزیع مطبوعات تل سال گذشته دستورالعمل مشخصی وجود نداشت و این کار برای اولین بار در این دولت در کارگرهای خاص طراحی‌شده است.

وی بابیان اینکه در ۲۸ استان کشور خانه مطبوعات تشکیل‌شده است، تأکید کرد: در دولت تدبیر و امید، بخشی از فعالیت‌های دولت به اصناف واگذارشده است و خامه مطبوعات نیز در همین راستا تشکیل‌شده تا مسائل مربوط به خبرنگاران را پیگیری کند.

در این همایش دعوت سلیقه‌ای خبرنگاران از سوی فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس سبب انتقاد و نارضایتی برخی فعالان رسانه‌ای و منتقدان عملکرد فرمانداری شده است.

بسته بودن فضای اطلاع رسانی، حمایت نشدن، بیمه، مشکلات معیشتی، همکاران نکردن مسئولان با رسانه از جمله مشکلات خبرنگاران مطرح شده است.

کد خبر 3738496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha